23.7.12

Owsianka z bananem

Dziś będzie śniadanko, ale nie ze względu na akcję "pokaż swoje śniadanie" tylko ze względu na fakt, że to śniadanie jest zdrowe i mega sycące. Każdy brzusio będzie wdzięczny za taki początek dnia. 


Talerz płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy. Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu. Niski indeks glikemiczny i duża wartość odżywcza sprawiają, że jest pożądanym składnikiem dobrze zbilansowanej diety [źródło: poradnikzdrowie].
Ponadto dostarczają dużej ilości rozpuszczalnego błonnika, który pobudza pracę jelit, oczyszcza organizm z toksyn i obniża poziom cholesterolu, zawierają wiele przeciwutleniaczy, w tym krzem oraz cynk, które wzmacniają tkankę łączną, kości i skórę, oraz skutecznie wspomagają odmładzanie organizmu.


 Owsianka z bananem


Składniki:

  • 4 łyżki płatków owsianych górskich
  • szklanka mleka
  • 1 banan
  • łyżeczka masła orzechowego
Przygotowanie:
  1. Płatki zagotować w mleku. Po zagotowaniu odstawić, aby płatki jeszcze zmiękły w gorącym mleku
  2. pokrojonego banana wrzucić do owsianki, dodać łyżeczkę masła. 


11 komentarzy:

  1. owsianka! najlepsze sniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. O, dzisiaj też zjadłam na śniadanie owsiankę bananową, ale zrobiłam ją odrobinę inaczej :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam! zawsze z innymi dodatkami i jest przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przez pomyłkę nie napisałam w składniach mleka, budyń normalnie dodajesz do mleka i płatków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam owsiankę :) ale połączenie masła porzechowego i banana jest moją słabością... czasem dodaję do tego duo jeszcze miód... powala na kolana ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Banan i masło orzechowe, pyszności;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Owsianka z bananem ojj tak! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy12/03/2014

    Bardzo podobają mi się przepisy tylko brakuje mi wartości energetycznej, danych dotyczących ilości białek, węglowodanów i tłuszczów. Staram się kontrolowoać wagę i te dane uałatwiłyby mi wykorzystanie wielu przepisów kolorowych, smacznych i zdrowych. Może warto nad tym pomyśleć? Pozdrawiam Beata

    3 grudnia 2014 06:15

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12/18/2014

    Bardzo smaczne i pożywne ale czy błonnik rozpuszczalny na pewno pobudza prace jelit? Nierozpuszczalny na pewno tak.

    OdpowiedzUsuń
  10. banan i maslo orzechowe? lepiej dodać miód, bardziej fit i zdrowiej

    OdpowiedzUsuń
  11. Inspin web -> Zgoda, ale banan i masło orzechowe nadają tę cudowną kremową konsystencję. No i mają zupełnie inny smak niż miód ;)
    Ja również robię podobną owsiankę jak Autorka przepisu, ale mieszam płatki owsiane ze sparzoną kaszą jaglaną. Gotuję na mleku roślinnym bez cukru i bez substancji słodzących. Do gotowej owsianko-jaglanki dodaję banana, niedużą ilość orzechów arachidowych lub laskowych, doprawiam cynamonem i mieszam. Czasami dodaję też pokruszone ziarna kakao. Pycha :)
    Można też ugotować jaglankę, dodać do niej jakieś owoce jagodowe, żółtko, pianę ubitą z białka i zapiec to wszystko w piekarniku. Osiągnie się wspaniałą, puszystą konsystencję.
    Z innych propozycji polecam też budyń gryczany z kaszy gryczanej niepalonej. Kaszę gotuję na mleku roślinnym niesłodzonym z kilkoma daktylami. Następnie dodaję trochę kakao i miksuję blenderem na gładką masę. Taki budyń posypuję malinami i odrobiną kawy.
    W ogóle budynie gryczane, jaglane, owsiane i inne w tym stylu to coś cudownego. Zwykłego budyniu z proszku nie robiłam już od bardzo dawna.
    Ale się rozpisałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Top Blogi
TOP