27.11.12

Pasta z awokado

Dzień wolny od pracy nigdy nie jest dniem wolnym, bo zawsze coś. Wstałam, poćwiczyłam - niestety motywacja mi maleje i to strasznie. Leci na łeb, na szyję. Później sprzątnąć, zrobić śniadanie, zjeść śniadanie. Upiec ciasto. Przygotować zdjęcia i w końcu napisać co nieco o śniadaniu. A już za 2 godziny trzeba wyjść załatwiać te ważne sprawy, które są powodem wzięcia urlopu w pracy. 
W każdym razie powracając do śniadania. W tesco awokado za 1 zł, co tam jestem kupuję co najmniej dwie sztuki i tak mi się nazbierało, że nie wiem co z nimi robić. Przeglądałam więc jedną z książek i znalazłam! Wspaniała pasta do pieczywa. Dodałam trochę więcej pieprzu co wyostrzyło smak.


Pasta z awokado 

Składniki (źródło: dania wegetariańskie. Wyd. SBM):
  • 1 awokado*****
  • 100 g chudego białego twarogu
  • sok z połowy limonki (dałam cytrynę**)
  • 1/2 pęczka koperku (pominęłam)
  • 1 garść siemienia lnianego***** (dałam czarny sezam****)
  • sól, pieprz

Przygotowanie:
  1. Awokado przeciąć na pół, wyjąć pestkę. Wydrążyć uważając, aby nie uszkodzić skórki.
  2. Miąższ zmiksować z twarogiem. Koperek posiekać i dodać do masy. 
  3. Dodać sok z limonki, przyprawić solą i pieprzem; wymieszać. 
  4. Masę nakładać do skórek z awokado.
  5. Przed podaniem posypać siemieniem (sezamem).

11 komentarzy:

  1. Ciekawi mnie smak tej pasty. Zadanie na następne zakupy? Kupienie awokado ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kiedyś pastę z awokado ale z kakao :) Twoja propozycja też jest ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dziś dokładnie to samo co Ty, zrobiłam sobie dziś "dzień wolny" sama, nie idąc na zajęcia z zamiarem zrobienia mnóstwa rzeczy, raptem zrobiłam tyle co nic, niech to szlak! Jeszcze czeka mnie nauka ;/
    A Twoja pasta super! I śliczne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam awokado,chociaż kiedyś często chciałam spróbować tylko jak już byłam w sklepie to nigdy o tym nie pamiętałam. Słyszałam o awokado dużo dobrego, ale też, że jest to baaardzo tłuste. :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niby tłuste jest, ale to zdrowy tłuszcz. Więc jak już jakiś wybierać, to najlepiej w takiej postaci :)
      W diecie strukturalnej ma aż 5 gwiazdek, więc musi mieć sporo dobrych właściwości, tak myślę.

      Usuń
  5. ostatnio jadłam pierwszy raz awokado i o ile samo w sobie jest dla mnie ledwo zjadliwe, to już w koktajlach pycha! na pewno wykorzystane w paście też zachwyca - do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  6. tutaj wygada tak smacznie ze moze nawet polubie haha

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam awokado, ale nigdy nie jadłam takiej pasty:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy11/05/2013

    wygląda smacznie, na pewno zrobię, ja robię avocado jako dip z wyciśniętym przez praskę czosnkiem, sól, też pycha, polecam i smacznego, a o wartościach odżywczych to chyba nie musimy pisać, samo zdrowie:) pozdrawiam Aleksandra

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP