10.6.13

Tarta z domowym budyniem na orzechowym spodzie

Po prawie miesiącu prezentuję w końcu tartę na dzień mamy. Co prawda nie było z tym dużo pracy, ale opracowanie tego to już inna bajka. Zaplanowałam sobie tartę z truskawkami, ale nigdzie nie mogłam ich wtedy znaleźć, więc owoce dałam takie jak udało się dostać w sklepie w małym miasteczku, z którego pochodzę. Połączenie ciasta orzechowego z budyniem jest wspaniałe i nie zawiodłam się. Owoce chcieliśmy zalać jeszcze odrobiną galaretki, ale nie zdążyła stężeć (robiliśmy sami na bazie domowego soku malinowego).



Tarta z domowym budyniem na orzechowym spodzie

Składniki:

(na spód źródło: kwestiasmaku):
  • 120 g mąki orzechowej KLIK
  • 80 g mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 jajko
(na budyń źródło: mojewypieki):
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (dałam 3, żeby budyń był bardziej gęsty)
  • 1 cukier wanilinowy 
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 żółtka
  • dowolne owoce (u mnie kiwi, brzoskwinie i jagody goji)

Przygotowanie:
  1. Obie mąki przesiać i połączyć ze sobą. Dodać masło pokrojone na mniejsze kawałki, cukier i wbić jajko. Wyrobić najlepiej rękoma na jednolitą masę. Z ciasta uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalki na ok 10 minut.
  2. Formę na tartę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciastem wyłożyć dół formy, oraz brzegi (formowałam spód rękoma). Nakłuć widelcem na całej powierzchni i piec w 180* około 15 minut. 
  3. Po wyjęciu z pieca przestudzić.
  4. 1,5 szklanki mleka zagotować z masłem i cukrem. Pozostałe pół szklanki zmieszać lub zmiksować dokładnie z mąką ziemniaczaną i żółtkami. Dodać do gotującego się mleka, zmniejszyć ogień i mieszać cały czas, do momentu kiedy budyń zacznie gęstnieć. 
  5. Przestygnięty budyń wylać na ciasto, na górę ułożyć ulubione owoce.

11 komentarzy:

  1. Dla takiej wielbicielki budyniu jak ja, kawałek takiej tarty byłby wymarzonym deserem. Nawet tak słonecznie, apetycznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrząc na tę budyniową kołderkę, mam ochotę przekonać się do orzechów!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Budyniowa tarta, no idealna! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tarta w kolorze słońca! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzechowy spód brzmi rewelacyjnie! Zresztą tarta wygląda naprawdę cudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Same pyszności :> Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. co ja bym dała żeby teraz wgryźć się w kawałek takiego ciacha!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hejka, nominowałam Twojego bloga do akcji promocyjnej. Szczegóły na moim blog: http://kesthia.blogspot.co.uk/2013/06/zabawa-w-11-pytan-do-blogera.html Życzę dobrej zabawy i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten orzechowy spód najbardziej do mnie przemawia :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP