31.5.15

Naleśniki kukurydziane

Weekend najlepiej celebrować w taki lub podobny sposób. Późne, pięknie podane śniadanie równa się piękny dzień, a przynajmniej poranek. 
Naleśniki smażyłam na małej patelni o średnicy 20 cm.


Naleśniki kukurydziane

Składniki (na 4 szt):
  • 200 ml mleka
  • 50 ml wody
  • 1 jajko
  • 70 g mąki kukurydzianej
  • szczypta soli
  • olej rzepakowy do smażenia

Przygotowanie:
  1. W garnku umieścić wszystkie składniki (prócz oleju) i zmiksować.
  2. Na patelni o średnicy 20 cm rozgrzać olej. Chochelką nalać cienką warstwę ciasta i rozprowadzić po całej patelni. Kiedy brzegi się zetną przewrócić na drugą stronę. 
  3. Przed każdym wylaniem ciasta na patelnię przemieszać dokładnie łyżką, ponieważ mąka osiada na dnie. 
  4. Podawać z twarożkiem i owocami


21 komentarzy:

  1. Dziś robię takie z truskawkami <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Naleśniki to ja zawsze bardzo chętnie :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zaczęłam eksperymentować z kukurydzianą i wszystko jest pyszne. Na pewno wypróbuję ten przepis i naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ulala.. same pyszności i to z rana <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam naleśników kukurydzianych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zmodyfikowałem - wywaliłem olej i mleko - bo się nie trzymały kupy. Patelnie tytan - samo się polepiło. Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Często robiłam naleśniki, ponieważ bardzo lubie, ale nigdy z mąki kukurydzianej. Odmierzyłam miarka podane przez ciebie ilosci i wyszlo do dupy. Nie polecam tego przepisu. Zrobiłam wedlug przepisu innego uzytkownika i wyszlo rewelacyjnie. Ten przepis to marnowanie czasu i skladnikow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam te naleśniki właśnie na kolację. Okazuje się, że faktycznie wkradł się błąd co do ilości mleka. Nie 150 ml, a 200 ml, reszta pozostaje bez zmian. Dziękuję za zwrócenie uwagi, błąd został poprawiony.
      pozdrawiam.

      Usuń
  8. Wygląda smakowicie :) Czy ciężko jest je zrobić za pierwszym razem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie jest ciężko. Z tych samych proporcji korzystam robiąc naleśniki orkiszowe czy pszenne pełnoziarniste.

      Usuń
  9. Anonimowy2/01/2017

    Jaka jest kaloryczność jednego nalesnika?

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam naleśniki kukurydziane. Zdecydowanie lepiej się po nich czuję niż po takich pszennych. Jednak jeśli chodzi o naleśniki czy to kukurydziane czy ryżowe, to wolę je w wersji słodkiej. Z twarożkiem, orzechami, rodzynkami, żurawiną, miodem.... mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, jestem totalnie zaskoczona z możliwości tej mąki kukurydzianej, muszę spróbować bo jestem ciekawa tego posmaku :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda cudownie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy7/29/2017

    a czy takie placki można łączyć z mięsem czy raczej tylko na słodko?

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy8/26/2017

    Super 😀 ja robiłam ciasto z mąki kukurydzianej ale wyszło okropne. Spróbuję naleśniki bo wiem jaka ta maka jest zdrowa 😀

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Top Blogi
TOP