19.3.17

Zdrowe czekoladowe ciasto bananowe

Doczekałam dni kiedy kupuję żelki i nie zjadam ich już w drodze do domu! a nawet kiedy je otworzę nie pożeram całej paczki w pięć minut. Poza tym mam też w domu 2 nie otwarte czekolady, paczkę ciasteczek i rogaliki z czekoladą. I to wszystko leży sobie na komodzie od rana i nic. Hura! hura! Na dodatek jestem przed okresem, więc to ewidentny fenomen co się wyczynia. Oby jednak trwało jak najdłużej. 
Z opisanych powyżej zakupów wynika, że uwielbiam czekoladę. Zapomniałam dodać, że te ciasteczka, które mam też są czekoladowe...no więc jakie inne ciasto mogłam upiec jak nie czekoladowe właśnie? 
Ale spokojnie to ciasto z tych bardziej zdrowszych i fit, na dodatek mało słodkie. W sumie ograniczyłam w nim cukier tak mocno, że później musiałam je smarować dżemem, żeby było słodziej. Więc akurat cukru możecie dać śmiało więcej, niż w przepisie. 




Zdrowe czekoladowe ciasto bananowe 

Składniki (mała keksówka):

  • 3 banany
  • 3 jajka
  • 100 ml oleju
  • 50 g cukru - lepiej dać trochę więcej
  • 100 g mąki jaglanej
  • 30 g mąki migdałowej
  • 120 g mąki kukurydzianej
  • 30 g gorzkiego kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
  1. W naczyniu połączyć ze sobą suche składniki
  2. Banany zblendować z jajkami. Dodać olej i cukier i zmiksować. 
  3. Suche składniki dodać do mokrych i zmiksować lub wymieszać do dokładnego połączenia się składników.
  4. Masę wylać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Piec w 180* około 45-50 minut, do suchego patyczka. 


6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wciąż się przymierzam do jakiegoś ciasta z bananem... :) Można podmienić mąki na inne? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda naprawdę imponująco. Muszę zapisać sobie ten przepis i wypróbować kiedyś na jakimś podopiecznym. Wygląda naprawdę dobrze. Klienci się ucieszą:) To pokazuje, że dieta nie musi być nudna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nie musi i na dodatek można zjeść ciasto do kawki :)

      Usuń
  4. wyrosło pięknie! A powiem Ci że mam złe doświadczenia z bananami i mąką kukurydzianą, wyszło mi coś takiego dziwnego w smaku i dlatego unikam tego połączenia.
    Ale smaka mi zrobiłaś i tak, jutro poczynię jakąś czekoladową improwizację:)
    A mój Adaśko kupił 2 przepyszne norweskie mleczne czekolady i nie skusiłam się jak dotąd nawet na 1 kosteczkę więc też świętuję małe zwycięstwo nad swoją silną słabą wolą:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP