11.2.19

Jaglano-jabłkowy deser

Pod blokiem zakwitły przebiśniegi a temperatura jest coraz wyższa. Nie, żeby w ogóle
tutaj były w tym roku zimowe temperatury. Ani razu nie zmarzły mi stopy, a palce w dłoniach nie zrobiły się niebezpiecznie czerwone. Jak już spadł śnieg, to poleżał kilka godzin i stopniał a i tak byliśmy wtedy w Polsce. Nie narzekam, ale wiecie jak to jest. Jak się czegoś nie ma to się to bardzo chce mieć i odwrotnie. Więc ja, jako antyfanka zimy mówię, że brakowało mi w tym roku śniegu. A przez to, że go nie było można powiedzieć, że nie odnotowałam obecności zimy. Nie zrobiłam przez to tych wszystkich zimowych deserów, które zaplanowałam. Nie upiekłam ciasta, które pasowało by do gorącego kakao lub czekolady, gorzej...od początku grudnia wypiłam tylko raz kakao i ani razu nie zrobiłam gorącej czekolady. Ale najbardziej chciałam zrobić jaglany budyń czekoladowy. Typowy, zimowy deser, zamiast tego udało mi się chociaż zrobić ten jaglano-jabłkowy deser. Powiedzmy, że to budyniowa namiastka. Chociaż na budyń nadal mam chrapkę. 
Jaglano-jabłkowy deser

Składniki (2 porcje):

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 50 ml mleka + 50 ml wody do ugotowania kaszy
  • 50-100 ml mleka, do blendowania 
  • 0,5 łyżeczki oleju kokosowego
  • 2 pełne łyżki stewii lub więcej według uznania
  • 1 duże jabłko
  • 1 łyżka cynamonu
  • opcjonalnie stewia do posłodzenia jabłek
Przygotowanie:
  1. Kaszę przepłukać na sicie dwukrotnie wrzątkiem, aby pozbyć się goryczy. 
  2. Ugotować do miękkości w mleku i wodzie z olejem i stewią. Przestudzić.
  3. Kaszę przesypać do blendera, wlać 50 ml mleka i zblendować jeżeli będzie się ciężko blendowało dolać więcej mleka. 
  4. Jabłko zetrzeć na tarce o grubych okach, posłodzić, dodać cynamon i wymieszać.
  5. Do szklanek przełożyć zblendowaną kaszę, na to jabłka i znów kaszę. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji, 257 g (całość 2 porcje):   
Kalorie: 346    
B: 8,51   
T: 5,41    
W: 67,96        



4 komentarze:

  1. A czy deser przetrzyma noc w lodówce??? Chciałabym go zrobić wieczorem i zabrać w słoiczku do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty i zachęcający przepis :). Wypróbujemy dzisiaj wieczorem. A czy na Twoim blogu można znaleźć gdzieś przepis na ten czekoladowy jaglany budyń? Brzmi jak świetna przekąska do pracy :D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP