17.4.19

Gryczany pasztet z pieczarkami

Miałam takie dziwne wrażenie, że mam od groma świątecznych przepisów, że napiekłam tego tyle, że będę dwa miesiące wrzucała na bloga, a jak przyszło co do czego to na palcach jednej ręki można te moje przepisy policzyć. Dziś do zacnego grona serników, mazurka, babki i innych słodkich deserów dołącza coś zupełnie innego - pasztet gryczany z pieczarkami. Wiedziałam, że to połączenie smakowe to istna petarda po tych kotlecikach. Nie wiedziałam tylko jak się do tego pasztetu zabrać, a konkretnie czy taki pasztet potrzebuje jajek, żeby się udał ? To pytanie zaprowadziło mnie do Jadlonomii, więc uznajemy, że to jej przepis był dla mnie inspiracją. Chociaż ja nie jestem tak dobra w przyprawianie. 


Gryczany pasztet z pieczarkami

Składniki:
  • 100 g suchej kaszy gryczanej
  • 400 g pieczarek
  • 2 małe ząbki czosnku
  • 1 duża cebula
  • olej do smażenia 
  • sól, pieprz, koperek, chilli 
Przygotowanie:
  1. Kaszę ugotować w osolonej wodzie.
  2. Cebulę drobno posiekać i zeszklić na rozgrzanej, dużej patelni z olejem. 
  3. W tym czasie pieczarki pokroić w talarki i dodać do cebuli, smażyć na niewielkim ogniu, aż pieczwrki nabiorą koloru, pod koniec smażenia dodać posiekany albo przeciśnięty przez praskę czosnek. Zdjąć z ognia i lekko przestudzić. 
  4. Pieczarki z cebulą połączyć z kaszą gryczaną; całość zblendować (nie musi być idealnie, na gładką masę). 
  5. Przełożyć do foremki na pasztet i piec w 180* około 50 minut, aż góra pasztetu będzie miała ciemny, złoty kolor. 

2 komentarze:

  1. Pyszny pasztecik 🕊🐥👍 dodałam siemie lniane i koper wloski ....super

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP