30.6.19

Naleśniki owsiane

Mój dzisiejszy dzień zaczął się już o 5.30 od delikatnych dźwięków budzika. Jak ja dawno nie wstawalam o tak nieludzkiej porze, zwlaszcza w niedzielę. Ale praca mnie potrzebuję, więc wstałam i idę. Nie zdążyłam dobrze odpocząć po minionym naprawdę mega ciężkim tygodniu a już rozpoczynam kolejny i to sześciodniowy. Bez żadnego wakacyjnego urlopu na horyzoncie i w te ogromne upały praca to spore wyzwanie. Zwłaszcza taka jak moja - nie dość, że fizyczna to jeszcze w temperaturze do 5*. Nie chcecie sobie wyobrażać jaki szok termiczny przeżywa moje ciało kiedy w ciągu kilku sekund zderza się z różnicą prawie 30 stopni Celcjusza i jak wygląda kolejnych kilka godzin zanim dojdę do siebie. Uprzedzam więc, że w okresie letnim może pojawiać się mniej wpisów, bo moje ciało na dłuższą metę może nie ogarnąć tego bajzlu i z niektórych dodatkowych obowiązków będę zmuszona rezygnować. Ale póki co mam coś dla Was - porcja śniadaniowa dla jednej osoby - trzy sztuki pysznych, owsianych naleśników. Elastyczne, dobrze współpracują- można rolować, robić trójkąty, koperty czy co kto lubi 🙂

Naleśniki owsiane

Składniki (3 sztuki):
  • 50 g mąki owsianej
  • 1 jajko, 50g
  • 100 ml mleka
  • 100 ml wody
  • szczypta soli
Przygotowanie:
  1. Do naczynia wsypać mąkę, dodać pozostałe składniki i zmiksować. Ciasto odstawić, żeby mąką wchłonęła trochę płynu.
  2. W tym czasie natłuścić i rozgrzać patelnię. 
  3. Przed każdym wylaniem porcji ciasta na patelnię, dobrze wymieszać masę, bo mąka osiada na dnie. Smażyć z obu stron do zrumienienia
  4. Podawać z ulubionymi dodatkami.
Wartość odżywcza dla całości, bez uwzględnienia oleju do smażenia 
Kalorie: 321
B: 16,8
T: 11,4
W: 37,8





2 komentarze:

  1. Czy mleczko kokosowe z puszki będzie za gęste zamiast mleka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak, trzeba by je rozrzedzić z wodą

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP