21.7.19

Truskawkowy sernik na zimno

Tego lata, licząc od maja raz jedyny pomalowałam paznokcie u stóp, a ściślej rzecz ujmując zrobiłam hybrydę. Bardzo fajna sprawa, zwłaszcza w czasie upałów - stopa w sandałkach wygląda na zadbaną mimo, że tyły poobdzierane a pięty suche i popękane. Upały szybko się skończyły a wraz z nimi powoli i sukcesywnie kończyła się moja hybryda. Obecnie ogranicza się tylko do dużych palców, a od wczoraj w zasadzie do jednego, u prawej stopy. I mogłabym coś z tym zrobić, ale po cholerę jak od miesiąca jesień za oknem. Na spacery z psem i na zakupy chodzę w bluzach. Nie bawełnianych bluzkach z długim rękawem, a grubych jesiennych, czarnych bluzach, na stopach mam skarpetki i adidasy i dopiero pod tymi wszystkimi warstwami kryją się niekompletne hybrydy. To samo z włosami na nogach. Tego lata aka jesieni wyhodowałam takie pnącza jakich nie wyhodowałam w żadną zimę. Wygląda na to że latem wszystko rośnie szybciej, włosy też. Prognozy pogody sugerują jednak powrót szaleńczych upałów, więc zaczynam powoli przedzierać się przez te lasy na moich nogach i wybieram nowy kolor hybryd na stopy. No przecież zagruzowana to ja mogę być sama dla siebie, ale dla świata nigdy!


Truskawkowy sernik na zimno

Składniki (tortownica 20 cm):
  • okrągłe biszkopty, u mnie bezglutenowe
  • 700g jogurtu naturalnego
  • 500 g truskawek
  • 25g + 10g żelatyny 
  • 60g ksylitolu lub więcej według smaku
  • 100 ml zimnej śmietany 30%
  • 100 ml wody
  • czerwony barwnik spożywczy 
Przygotowanie:
  1. Truskawki pozbawić szypułek i zblendować. 
  2. Około 200g zblendowanych truskawek dodać do jogurtu razem z 50g ksylitolu (użyć więcej jeśli lubicie słodkie) i zblendować (do masy można też dodać trochę czerwonego barwnika spożywczego)
  3. Do garnuszka wlać wodę, dodać 25g żelatyny i rozpuścić ją podgrzewając na ogniu (uważać, żeby się nie zagotowała bo straci właściwości). Do żelatyny dodać 2 łyżki truskawkowej masy, wymieszać i przelać do całości- ponownie dokładnie wymieszać.
  4. Masę przelać do tortownicy uprzednio wyścielonej papierem do pieczenia i biszkoptami. Schować do lodówki na około 2 godziny, żeby masa stężała.
  5. Po tym czasie śmietanę ubić z ksylitolem (dałam 10g, można spokojnie dać wiecej). Dodać pozostałe zblendowane truskawki i barwnik spożywczy - wymieszać przy pomocy robota. 
  6. Do garnuszka wlać wodę, dodać 10g żelatyny i rozpuścić podgrzewając na ogniu. Do żelatyny dodać 2 łyżki truskawkowo-śmietanowej masy, wymieszać i przelać do całości- ponownie dokładnie wymieszać. Wylać na stężałą jaśniejszą część, ponownie schować do lodówki na kolejne 2 godziny.
Wartość odżywcza dla 1 porcji (184 g). Całość 8 kawałków
Kalorie: 178
B: 8,98
T:  6,44
W: 25,17



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP