2.8.19

Sałatka z bobem i ziemniakami

Sierpień to mój ulubiony miesiąc. Chyba każdy lubi miesiąc w którym się urodził, a mój dodatkowo jest ciepły, pełen owoców, świeżych warzyw i kiedyś oznaczał dla mnie jeszcze miesiąc wolnego od szkoły. Prócz urodzin to też miesiąc rocznicowy naszego ślubu, więc powodów do uwielbienia sierpnia trochę się znajdzie. W tym roku sierpień jest dla mnie szczególny z jeszcze jednego powodu - wielkiego testu mojej silnej woli. Mianowicie, postanowiłam zmierzyć się że swoim uzależnieniem od cukru. Bo o ile w domowych wypiekach nie używam go wcale (nie pamiętam kiedy kupiłam torebkę cukru), to batoniki i mleczną czekoladę zjadam bardzo chętnie i bardzo szybko. I gdyby nie to, że przekreślam sobie tym efekty diety i biegania (tego też dawno nie robiłam, ze względu na panujące u nas upały) to pewnie bym z tym nic nie zrobiła. Ale, że jest jak jest to trzeba było w końcu podjąć te drastyczne kroki i odciąć się od tego szatańskiego cukru raz a porządnie. I wierzę, że mi się uda i jestem zmotywowana! :-)
Dodałabym przepis na ciasteczka, ale może tak w pierwsze dni detoksu nie wypada. Takie asy będę wyciągać z rękawa później, jak już motywacja zacznie słabnąć, a dziś będzie sałatka z bobem. B A N A L N A  i prosta a połączenie tych kilku składników daje bardzo ciekawy efekt.

Sałatka z bobem i ziemniakami

Składniki (3 porcje):
  • 1 mała cebulka
  • 125 g boczku
  • około 6-8 średniej wielkości ziemniaków
  • 1 łyżka oleju 
  • 350 g bobu
  • sól, pieprz 
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki w mundurkach ugotować w osolonej wodzie. Przestudzić, zdjąć skórkę. Pokroić na talarki.
  2. Bób ugotować w osolonej wodzie z cukrem (2 płaskie łyżeczki soli, 1 łyżeczka cukru, użyłam erytrolu). Kiedy bób będzie miękki, zdjąć z ognia, wystudzić i obrać go ze skórki.
  3. Cebulkę drobno posiekać i zeszklić na patelni na 1 łyżce oleju. Dorzucić drobno pokrojoy boczek i lekko przyrumienić. Zdjąć z ognia.
  4. Wszystkie składniki przesypać do dużej miski, wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem (ja już nie dawałam soli na tym etapie). 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (288 g), 
Kalorie: 439
B: 25, 4
T: 22,7
W: 38,31

1 komentarz:

  1. Smakowity sposób na wykorzystanie bobu. Lubię takie swojskie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP