22.9.19

Placuszki z płatków jaglanych

Brutalnie skończyło się lato. Tak brutalnie, że nie dało mi szansy na założenie wszystkich nowych letnich ubrań. A jesień, która nadeszła nie daje szans na noszenie jesiennych swetrów i sukienek, tylko bluzy. Te czarne i najgrubsze z kapturem na głowie, albo nawet z kurtką w duecie. Jeszcze nie tak dawno spałam niemal nago ciesząc się z każdego, chociaż lekkiego powieu wiatru, który dawał ukojenie w te upalne noce. Teraz wieczorami przebieram się w długą piżamę i robię to tak szybko, że nie ma nawet mowy o żadnym balsamie. Byle jak najszybciej było ciepło. Dwadzieścia stopni w sierpniu to nie to samo co szesnaście czy osiemnaście końcem września. Na domiar złego tegoroczną jesień witamy z bolącymi gardłami i zasmarkani. Mój organizm jeszcze walczy, organizm mojego męża już się poddał i leczymy go, mam nadzieję skutecznymi, domowymi sposobami (ciepłe mleko z czosnkiem, miodem i masłem to pozycja obowiązkowa przed snem). Dzisiaj będę musiała stanowczo pożegać moją ukochaną porę roku i wymienić garderobę w szafie. Ale dla Was mam jeszcze zdjęcia śniadania z okresu pełni lata. Jaglane, chrupiące placuszki, które jadłam z borówkami i słodkimi czereśniami. Tylko trzy składniki i super śniadanie gotowe.

UWAGA: proponuję dodać do ciasta trochę sody oczyszczonej, co bardziej spulchni placuszki.

Placki jaglane na słodko
źródło: filozofia smaku

Składniki (1 porcja):
  • 100g miękkiego banana (waga po obraniu)
  • 1 jajko, 50g
  • 40g płatków jaglanych
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieścić w rozdrabniaczu i zblendować do połączenia. 
  2. Na rozgrzaną i natłuszczoną patelnię nakładać porcjami ciasto, formując placuszki.
  3. Smażyć na niewielkim ogniu z obu stron, podawać z ulubionymi dodatkami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP