2.4.20

Krokiety ziemniaczane z pieczarkami

Jedna z instagramerek, które śledzę zrobiła niedawno ankietę, za czym ludzie tęsknią teraz w czasach #zostańwdomu. Okazuje się, że zdecydowana większość odpowiedziała, że tęskni za pracą, za tą codzienną rutyną z nią związaną. A kiedy ja mówię, że poszłabym do pracy, chociaż wykańczała mnie fizycznie to mój mąż mówi, że jestem nienormalna. Ale chodząc do pracy miałam na koniec dnia takie poczucie, że coś zrobiłam. Teraz tego nie mam, bo jestem bardzo kiepska w organizowaniu sobie kreatywnie wolnego czasu. Przyznaję wprost, nie pierwszy zresztą raz, że trwonię swój czas na social mediach. I niby tylko na chwilkę i na momencik, aż nagle z tej chwili robią się 2 godziny albo i lepiej. Wiecie jak to jest, człowiek przez zdecydowaną większość swojego życia chce tego czego akurat nie ma. Nie ma pracy, to ją chce, jak ją ma to narzeka, że się nie wysypia i nie bywa w domu, Ma krótkie włosy, chce mieć długie, kręcone zamienić na proste i odwrotnie. Mieszka w bloku, ale chce na wsi, a ten ze wsi marzy o mieszkaniu w bloku. I tak niemal ze wszystkim. Teraz tęsknimy za pracą, ale jak do niej wrócimy to znów za chwilę zaczniemy na nią narzekać. Tzn wy wrócicie wcześniej, bo mi to jeszcze z 2,5 roku zejdzie. 

Krokiety ziemniaczane z pieczarkami
źródło: Youtube

Składniki (około 14 sztuk)

  • 1 kg ziemniaków
  • 2 jajka, osobno białka i zółtka
  • mąka pszenna lub orkiszowa jasna ok 1,5 szklanki
  • 1 duża cebula
  • 400 g pieczarek
  • sól, pieprz
  • bułka tarta do panierki
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
  • Ziemniaki obrać i ugotować do miękkości w osolonej wodzie. Odcedzić i ugnieść na gładką masę, bez grudek, a najlepiej przecisnąć przez praskę do ziemniaków. Wystudzić.
  • Na oleju zeszklić delikatnie, posoloną cebulę pokrojoną w małą kosteczkę. Dorzucić pokrojone w kostkę lub talarki pieczarki, przyprawić solą i pieprzem i smażyć aż pieczarki zmiękną i nabiorą koloru.
  • Masę ziemniaczaną w garnku wyrównać, uformować tak, aby zajmowała 2/3 dna garnka. W puste miejsce nasypać mąki do wysokości pozostałych ziamniaków, około 1,5 szklanki, dodać żółtka, posolić i rękoma połączyć składniki. 
  • Na stolnicy podsypanej mąką wyrobić dokładniej ciasto, podzielić na mniejsze części i uformowac z nich kwadraty. Na środek każdego kwadrata położyć farsz i skleić brzegi ciasta, formując krokieta. 
  • Obtoczyć z każdej strony w białku, a następnie w bułce tartej.
  • Smażyć z każdej strony na patelni z rozgrzanym olejem. 


1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP