28.5.13

Zupa cukiniowa z kuskusem

Początki były trudne, korciło mnie, żeby dodać kostki rosołowej bo ciągle i ciągle brakowało smaku. W efekcie jednak zupa była tak pyszna, że żałowałam, że ugotowałam tylko 1 porcję. Och! uwielbiam zupy. 



Zupa cukiniowa z kuskusem

Składniki (na 1 porcję):
  • 3/4 niedużej cukinii
  • 1-2 łyżki masła*
  • 500 ml wody + trochę do kuskusu
  • 1 mała cebula***
  • sól
  • suszona bazylia
  • kilka płatków chilli
  • 80 ml suchej kaszy kuskus
  • odrobina mleka lub serka topionego do zabielenia

Przygotowanie:
  1. W garnku roztopić masło, wrzucić posiekaną cebulę, posolić. 
  2. Umytą cukinię zetrzeć na tarce, lub pokroić w połowy plastrów (u mnie trochę pokrojone, trochę starte).
  3. Kiedy cebula zacznie mięknąć wrzucić cukinię i wymieszać. Jeżeli warzywa będą miękkie wlać wodę. Przyprawić solą, bazylią i płatkami chilli. Gotować.
  4. Do miseczki wsypać kuskus i zalać gorącą wodą, aby napęczniał (tak aby wody było tyle co kuskusu, ewentualnie troszkę ponad) i lekko posolić. 
  5. Gotowy kuskus wsypać do zupy i trzymać na ogniu, od czasu do czasu mieszając. W razie potrzeby doprawić jeszcze solą i pieprzem do smaku. Zalać trochę mlekiem lub dodać serka topionego do zabielenia.

27 komentarzy:

  1. cukinii nie jadłam, ale kuskus wielbię;) nie pomyślałam, żeby dodawać go do zupy, faajne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio dodaję cukinię dosłownie do wszystkiego, więc przepis na Twoją zupkę już zapisuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam cukinie, uwielbiam kuskus, ostatnio brakuje mi inspiracji na obiad wiec wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczna propozycja :) Warzywo, które uwielbiam, kasza, którą także bardzo lubię - to nie może smakować źle! A pomysł z dodaniem serka topionego to wisienka na torcie, bo jestem, stety lub niestety, seromaniakiem :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny zestaw aby dłużnej być sytym:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też kocham zupy!
    Twoją również ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pogodę taką jak za oknem to idealna opcja! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę wypróbować koniecznie, bo cukinia to moja mała miłość. ta zupka prezentuje się obłędnie pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. A myślałaś może o dodaniu sproszkowanych warzyw? Albo bio wegety? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żadna wegeta nie ma prawa być u mnie w domu. Mój chłopak tego nie toleruje. Sproszkowanych warzyw natomiast nie miałam pod ręką, ale generalnie wolałabym już zrobić normalny wywar ze świeżych warzyw :)

      Usuń
  10. Wychowana w tradycji dwudaniowych obiadów, w których przodowały zupy aż sama się sobie dziwię, że tradycji zaniechałam i prawie wcale nie jadam zup. Tracę.. Dużo tracę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cukiniowej nie jadłam jeszcze ale wiem, że zupka z kuskusem to poezja !

    OdpowiedzUsuń
  12. luduu, nigdy nie jadłam, ciekawe, ciekaweee , czyli muszę zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  13. CUKINIOWA! Uwielbiam takie zupki! Z kus kusem cukiniowej nie jadłam musi być pyszna! Kiedyś jadłam krem z buraków z kus kusem, też pyszny... uwielbiam zupki, ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy7/06/2013

    dramat.... zupa bez smaku, więc dodałyśmy więcej przypraw i teraz jest nadal bez smaku, ale pali gębę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widocznie za mała ilość przypraw, albo za duże przyzwyczajenie do vegety. Jeżeli dodałyście serek topiony to on sam dodaje smaku.

      Usuń
  15. Anonimowy12/06/2016

    Zamiast serka topionego goraco polecam mascarpone:)

    OdpowiedzUsuń
  16. zrobiłam z kaszą jaglaną, świeżą papryczką chili i mlekiem zagęszczonym - pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy8/13/2018

    Jakie to dobre! Generalnie przepis wpadł w oko z racji wysypu cukinii na działce i kuskusu w szafce. Nie sądziłam, że danie, które składa się z dosłownie pięciu składników może być tak smaczne :) U mnie wyjątkowo przepis bez kombinacji, zabielony uczciwą śmietanką 18%, podany z jajkiem na twardo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) zupy bez kostek rosołowych też są pyszne, trzeba tylko nauczyć się używać odpowiedniej ilości soli i nie zapominać o maśle do podsmażania warzyw :)

      Usuń
  18. Anonimowy5/27/2020

    Doskonały pomysł, kuskus jak najbardziej 👏

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy3/15/2021

    Jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie zrobiłam zupkę 😁 bardzo smaczna 👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę wypróbować przepis wygląda przepysznie mam nadzieję że tez tak smakuje 🍀

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę wypróbować przepis wygląda przepysznie mam nadzieję że tez tak smakuje 🍀 z poważaniem Martyna

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy5/04/2022

    Zupka wyszła zaskakująco apetyczna. Dziękuję za podzielenie się tym przepisem. :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP