15.9.16

Wytrawna tarta z figami

Czy da się przejść obojętnie obok stoiska z figami, które kosztują 20 centów ? Oj ciężko, bardzo ciężko. Jeżeli miałabym powiedzieć za co lubię Niemcy to zdecydowanie byłyby to ceny w sklepach. Wyobraźcie sobie żelki haribo albo czekoladę ritter sport za 70 centów na promocji. Silna wola wystawiona jest na niezłą próbę. Na szczęście owoce i warzywa też trzymają dobry poziom cenowy, więc równowaga zawsze zachowana. Wracając jednak do fig...prócz tych pieczonych - przepis tutaj, prócz wykorzystania fig w kanapkach, zrobiliśmy jeszcze pyszną tartę. Przy mojej pierwszej słonej wersji, kruchy spód okazał się strzałem w dziesiątkę, dlatego nie zmieniałam, nie kombinowałam, tylko skopiowałam i tym również powstało coś naprawdę pysznego. Użyliśmy super sera, na bazie którego można zrobić gęste sosy, lub zupy (niestety nie wiem, czy można go kupić w Polsce. Mam go z Lidla, ser w wysokiej puszce). Dzięki temu w farszu nie użyliśmy jajek do ścięcia się góry.




Wytrawna tarta z figami

Składniki (wymiary: standardowa forma na tartę):

Spód:
  • 100 g płatków owsianych
  • 50 g płatków owsianych zmielonych lub otrębów owsianych
  • 50 g mąki orkiszowej
  • 80 g masła pokrojonego na małe kawałki +masło do wysmarowania tarty
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
Farsz:
  • 200 g sera typu bryndza lub typu bałkańskiego
  • 120 g sera camembert
  • 1 por - biała część
  • 1 łyżka masła klarowanego lub więcej w zależności od patelni
  • 1 łyżeczka posiekanego chilli - świeżego lub w płatkach
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 4 dojrzałe figi
  • sól
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki na spód wymieszać ze sobą i wyrobić ciasto, najlepiej rękoma.
  2. Formę na tartę wysmarować masłem i "wylepić" ciastem - dno + boki do 3/4 wysokości. Podpiec w piekarniku nagrzanym do 180* około 20 minut, do leciutkiego zrumienienia. Przestudzić.
  3. Pokrojonego pora podsmażyć na maśle klarowanym . Dodać papryczkę chilli, camemberta pokrojonego na kawałki i pokruszony ser bryndza/bałkański. Trzymać na małym ogniu aż sery się rozpuszczą i całość się zagęści - od czasu do czasu zamieszać (camembert nie rozpuści się całkowicie). Dodać jogurt naturalny, sól i pieprz według uznania, wymieszać. 
  4. Farszem wypełnić podpieczony spód tarty, na górę ułożyć pokrojone figi. Włożyć do piekarnika na kolejne 20-25 minut, do ścięcia się góry.


6 komentarzy:

  1. to za co uwielbiam Norwegię to zdecydowanie nie są ceny xD. jutro wybiera się na targ warzywny i właśne sprawdzałam jak są figi po norwesku bo planuje kupić- i jestem ciekawa czy cena mnie zmiecie czy nie zmiecie z powierzchni ziemi:)a jak już dorwę świeże figi będę kombinować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda! ten farsz musi być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziś kupiłam świeżą figę! hehe jedną! na spróbę, potem ewentualnie wrócę po więcej- u Ciebie 20 centów ale za ile? bo u mnie sprzedają na sztuki xD 4 korony czyli 2 zł za jedną malutką xD
    ps nominowałam cię do Liebstera, jeśli znajdziesz chwilę na odpowiedzi będę bardzo wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ bym ją jadła <3 uwielbiam takie smaki! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Trudno kupić świeżą figę u nas niestety :/

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP