19.2.19

Omlet twarogowy

Ten omlet robiłam w zeszłym tygodniu na zmianę z tym bananowym PRZEPIS. A później nie wiedząc już na który mam większą ochotę połączyłam oba te smaki w jeden. I tak każdego wieczora, po pracy stałam w kuchni przy garach. Smażąc nam najpierw omlety a później szykując pudełka do pracy. Czekając aż się upiecze, usmaży i dojdzie czytałam książkę. I tak każdy dzień, w ciągłym ruchu. Od rana do wieczora. I chciałabym zrobić wiecej i wiecej, pogodzić to wszystko ze sobą, wykorzystać każdą wolną chwilkę na coś jeszcze. To chyba kwestia wieku, 20-latkowie w pracy tylko czekają aż skończy się tydzień pracy, odliczają godziny do przerwy, skreślają kolejne dni i ożywiają się w piątki na myśl o weekendzie. A mi jest po prostu żal, że tak szybko i bezpowrotnie minął kolejny tydzień, miesiąc i rok. Czas z wiekiem nabiera tempa i mam wrażenie, że już nigdy nie zwolni. 

Omlet twarogowy

Składniki (1 porcja, 20 cm):
  • 150 g twarogu
  • 2 jajka
  • 50 g mąki owsianej lub zmielonych płatków owsianych
  • 1 łyżka erytrolu
Przygotowanie:
  1. Twaróg rozdrobnić widelcem. Wbić jajka i wymieszać.
  2. Dodać mąkę i erytrol, wymieszać. 
  3. Masa będzie gęsta, przełożyć na rozgrzaną i natłuszczoną patelnię i uformować z niej placek. 
  4. Smażyć na małym ogniu, z obu stron do zrumienienia. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji, bez oleju do smażenia:     
Kalorie: 554        
B: 48,8     
T: 22,5      
W: 39,1    


5 komentarzy:

  1. Omlet to jedno z moich ulubionych śniadań. Twój omlet twarogowy prezentuje się bardzo apetycznie, aż nabrałam ochoty na porządnego omleta :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet pyszny. Nie slodze wiec wyszedl neutralny. Konsystencja puszysta. Platki mam zmieszane do owsianki( jaglane, orkiszowe i owsiane) i takie zblendowalam. Obserwuje Pania na fb ale nigdy nic nie robilam. Juz mam w planach zrobienie ciasta ze szpinaku ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mało słodzik, więc zawsze słyszę że za mało slodkie coś upiekłam albo zrobiłam, a dla mnie jest okej 🙂 wspaniale, że omlet się udał, a ciasto szpinakowe jest mega, więc zachęcam do upieczenia. Pozdrawiam 🙂

      Usuń
  3. Trzeba jakiś tłuszcz dodac do ciasta bo sie ani nie formuje tylko rozwala i pali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi wyszedł dobry, nic się nie rozwaliło

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP