18.11.17

Placuszki z dyni

Wstałam dziś o 11, z wielkim trudem. Przejrzałam wszystkie nowości na facebooku i instagramie i trzeba było wyjść z ciepłego łóżka. Do tego zaczęło burczeć w brzuchu, a lodówka świeciła pustkami. Za wcześnie, żeby bawić się w kombinowanie co by można było z tego zrobić na śniadanie. Zrobiłam listę zakupów, łącznie z wstępną listą obiadów na nadchodzący tydzień (to jest jedna ze strategii oszczędzania). Ubrałam się, tzn ubrałam spodnie, a na górę z piżamy założyłam kurtkę (za to lubię jesień) i na zakupy. Ledwo zipiąc przytargałam cholernie ciężką torbę pełną najpotrzebniejszych produktów. Włączyłąm pranie; pierwsze, na pewno nie ostatnie dzisiaj. Zaparzyłam kawę, dodałam do niej bitej śmietany i cynamonu (moje nowe uzależnienie), usiadłam i siedzę. Spoglądam na otaczający mnie burdel, na stół zastawiony gazetami, brudnymi talerzykami i kubkami z niedopitą kawą, na walające się w każdym kącie zbitki psiej sierści i wiem, że będę musiała się tym zająć. Podobnie jak blogiem, językiem niemieckim, upieczeniem czegoś na weekend, poczytaniem książki, która od zeszłej niedzieli leży nietknięta i wieloma innymi sprawami. Ale teraz jestem ja i kawa pita przy akompaniamencie pralki i deszczu stukającego w parapet. Jak bardzo się boję, że ta kawa zaraz się skończy i będę musiała zabierać się do roboty!

Tak było wczoraj, dziś pełna energii wyskoczyłam z łóżka zdecydowanie wcześniej, na tyle wcześnie, że zdążyłam przygotować dla Was kolejny dyniowy wpis i jest szansa, że przeczytacie go jeszcze zanim zjecie swoje śniadnie. 


Placuszki z dyni
źródło: kwestiasmaku

Składniki (8 sztuk):

  • 100 g puree z dyni PRZEPIS
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mąki orkiszowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 25 g jogurtu janturalnego
  • 1 łyżka oleju
  • 2 łyżki cukru
Przygotowanie:
  1. W naczyniu wymieszać puree z dyni z jogurtem naturalnym. Jeżeli puree jest rzadkie, pominąć ten punkt.
  2. Dodać jajka, olej, cukier i zmiksować lub wymieszać.
  3. Makę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do mokrych składników. Wymieszać do połączenia się składników. 
  4. Łyżką nakładać masę na rozgrzaną, natłuszczoną patelnię i formować placuszki. Smażyć na małym ogniu, z obu stron do zrumienienia (po około 2 minuty).
  5. Podawać z powidłami, dżemem lub nutellą.

3 komentarze:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP