16.6.18

Babeczki fasolowe bez mąki

Chciałam napisać ładny wstęp, dodać rozwinięcie i zakończenia, w które zwinnie wplotłabym nawiązanie do fasolowych babeczek. Skasowałam już trzy takie wstępy i doszłam do wniosku, że mam za duży bałagan w głowie żeby udało mi się sensownie to wszystko połączyć. Zaczynam kolejną myśl, nie kończąc tej pierwszej, mimo, że to dwa zupełnie odmienne wątki i inne bieguny myśli. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość wszystko mi się plącze. To chyba efekt tego, że w pracy spędzam dziesięć i pół godziny dziennie, wliczając w to dojazdy i powroty. Brakuje mi czasu na uporządkowanie swojej głowy. W moje życie wdarł się chaos. Próbuję pogodzić ze sobą pracę, bloga i wszystkie te rzeczy okołoblogowe z rolą gospodyni domowego ogniska (żoną, sprzątaczką, przyjaciółką, praczką, kochanką) i ni cholery mi się to nie udaje. Albo mam burdel na chacie, albo mąż niezadowolony, posucha na blogu albo niedosypiam. I nie wiem czy w tym wypadku strategie efektywnego zarządzania czasem wniosłyby coś pozytywnego. Bo z całej 24-godzinnej doby, po odjęciu godzin pracy (10,5) i snu (zalecane 7-8) zostaje tylko 7, a rzeczy do zrobienia zdecydowanie  przekraczają ten czas.  
Lepiej zjem babeczkę, a świat niech się wali. Dziś może, bo przy sobocie można więcej. 

Babeczki fasolowe bez mąki

Składniki (8 babeczek):
  • 250 g czerwonej fasoli z puszki
  • 2 płaskie łyżki gorzkiego kakao
  • 2 jajka
  • 60 g miodu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • opcjonalnie: garść borówek/jagód 
Przygotowanie:
  1. Fasolę dokładnie opłukać na sicie. 
  2. Wsypać do kielicha blendera, dodać pozostałe składniki i zblendować do uzyskania jednolitej masy.
  3. Masę przelać do foremek na mufiinki. Ułożyć u góry po kilka borówek/jagód. Piec w 180* około 25-30 minut. 
Wartość odżywcza dla 1 sztuki, bez owoców (55g)
kalorie: 80
białka: 3,86
tłuszcze: 2
węglowodany: 12


3 komentarze:

  1. Uwielbiam fasolowe wypieki :) Często sama je robię, bo są mega pożywne i na śniadanie jak znalazł :D
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy2/14/2019

    Jak najlepiej zastąpić tu jajka?

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP