24.8.19

Owsiane placuszki jogurtowe

Za dużo i za często narzekam. Jestem ciągle zmęczona i brakuje mi doby. Chciałabym zrobić tak wiele, a nie robię nic. Jestem w ciągłym biegu i wszędzie się gdzieś śpieszę. Z utęsknieniem czekam na weekend, który mija tak szybko, że nie zdążę się porządnie zregenerować i nacieszyć chwilą spokoju a już wszystko zaczyna się od nowa. Szybkie, zaspane poranki z kawą i możliwie jak najszybszym i najbardziej pożywnym śniadaniem, praca, dom, spacery z psem, obiad na następny dzień i wieczorne dylematy - co zrobić z tą chwilą dla siebie. Poczytać, pouczyć się, pograć czy zainwestować więcej godzin w sen. Schyłek lata w tym roku to zdecydowanie mój najgorszy czas, nawet zima nie działa na mnie tak demotywujaco. Na całe szczęście ten okres narzekań nie zabrał mi przyjemności z weekendowych, słodkich śniadań. Nadal uwielbiam sobotnie poranki, kiedy po przebudzeniu, leżąc jeszcze w chłodnej pościeli zastanawiam się na co mam ochotę. Po czym sennym krokiem idę do kuchni, zaparzam kawę i przygotowuję to co wybrały dla mnie dziś moje kubki smakowe. Przy takim śniadaniu czas zwalnia na chwilę, pozwala się cieszyć każdym kęsem, daje czas na zaplanowanie reszty dnia. To jak filmowe slow moution, gdzie dopiero po ostatnim okruszku wszystko wraca do normalnego tempa. 

Owsiane placuszki jogurtowe

Składniki (8 sztuk, 2 porcje):
  • 50g płatków owsianych
  • 150g jogurtu naturalnego
  • 40g mąki owsianej
  • 15g mąki ryżowej 
  • 2 jajka, osobno białka i żółtka
  • 3 łyżeczki erytrolu lub wie
  • pół łyżeczki sody
Przygotowanie:
  • Płatki wymieszać z jogurtem, żółtkami i erytrolem. Odstawić na chwilę, żeby płatki zmiękły.
  • Dodać oba rodzaje mąk i sodę, dobrze wymieszać.
  • Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, dodać do masy i ponownie wymieszać.
  • Łyżką nakładać masę na rozgrzaną i natluszczoną patelnię formując placuszki. Smażyć na niewielkim ogniu z obu stron do zrumienienia. Podawać z ulubionymi dodatkami. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (178 g), bez uwzględnienia dodatków i tłuszczu do smażenia. Całość 2 porcje
Kalorie: 318
B: 16,12
T: 10,03
W: 41,64


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP