20.2.20

Bananowe placuszki z tahini

Czasami fajnie jest zrobić sobie przerwę. Człowiek zyskuje wtedy więcej czasu, który może wykorzystać na rozwój w innej dziedzinie lub ten zdobyty czas przepierdalać  na Instagramach i Youtubach, tak jak robię to ja (nie polecam). A że uzależnić się jest łatwo; gorzej z tego gówna wyjść to dlatego nowy wpis pojawia się tutaj po czterech miesiącach przerwy. Wiadomo, że to nie jedyny powód zatracenia mojej systematyczności, ale umówmy się, że to jeden z tych, który skutecznie mnie hamował w robieniu czegokolwiek. Do tego doszły inne stresy, nieprzyjemne sytuacje, ciągłe napięcie, mieszkanie w rozsypce i coś co skierowało nasze życie na inne tory. Więc końcówka minionego roku i początek tego, to głównie niezbyt przyjemne rzeczy, a jak w życiu nie jest przyjemnie to człowiek się jakoś tak chowa w sobie. Buduje mur i nie chce się wystawiać na kontakt z ludźmi (nawet wirtualnie). Przynajmniej ja tak mam, bo nie jestem dobra w udawanie, a samej ze sobą mi tak dobrze. 
I może i bym już tutaj nie wróciła, ale w głębi serca jednak tęsknię i cholernie żal byłoby mi porzucić to miejsce i skreślić tyle lat starań i pracy. Przez te wszystkie lata zbudowałam wokół tego bloga małą społeczność i mam apetyt na więcej! Tak więc witajcie koledzy i koleżanki, jestem spowrotem :)

A czym innym mogłabym Was przywitać, jak nie słodkim śniadaniem. Dobrze wszystkim znane bananowe placuszki wzbogaciłam pastą tahini. Więc jest bez szaleństw, proste wykonanie i znany smak w nieco tylko innej odsłonie.



Bananowe placuszki z tahini

Składniki (10 sztuk):
  • 1 dojrzały banan, 115 g po obraniu
  • 1 jajko, 56g
  • 30 g pasty tahini
  • 30 g mąki orkiszowej
  • 5 łyżek mleka
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
Przygotowanie:
  1. Banana zblendować. Dodać jajko, pastę tahini, mleko i ponownie zblendować. 
  2. Dodać mąkę z sodą i wymieszać.
  3. Masę nakładać łyżką na nagrzaną i natłuszczoną patelnię (1,5 łyżki na 1 placuszka) i smażyć z obu stron na niewielkim ogniu. 

Wartość odżywcza dla całości (251g), bez oleju do smażenia. 
Kalorie: 484
B: 18,09
T: 22,68
W: 51,08




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP