6.5.20

Gofry z kaszy gryczanej

Jak wygląda sytuacja z wirusem moimi oczyma ? Zmiany odczuwam w zasadzie tylko wtedy kiedy wychodzę na zakupy bo muszę założyć maseczkę. I teraz dostrzegam inny minus, dla innych banalny, ale ograniczony dostęp do odzieżowych sklepów stacjonarnych. Gdybym nie była w ciąży to żaden problem, ale rozmiar zmienił mi się znacząco, a nie lubię kupować w ślepo. Po pierwsze kwestia rozmiaru a po drugie kroju - ja chcę to zobaczyć na sobie. Pewnie, że można odesłać ale to znów jest niepotrzebny problem i zamieszanie. I to w zasadzie tyle, siedzenie w domu i ograniczony kontakt z ludzmi to akurat dla mnie żaden problem - jestem domatorką, introwertyczką i lubię spędzać czas z samą sobą. Myślałam jednak, że wykorzystam ten czas bardziej kreatywnie, ale jakoś się nie składa. Rzadko robię nowe przepisy, a jak robię to odwzorowuję już istniejące, a później nawet nie chce mi się robić im zdjęcia i puszczać w świat Internetów, nie mówiąc już o robieniu wpisów na bloga. Trochę przeszkadza mi w tym fakt, że mój mąż więcej czasu spędza w domu niż w pracy, a ja niestety do pisania potrzebuję pełnego skupienia i kompletnej ciszy. Poza tym jednym minusikiem bardzo się cieszę z jego obecności. Początek był ciężki bo po pierwszych trzech współnych godzinach zaliczyliśmy kłótnię z trzaśnięciem drzwiami, ale teraz przyzwyczailiśmy się do nowej sytuacji ;) A propo nowych sytuacji i nowości to mam dla Was coś równie zaskakującego jak naleśniki z kaszy gryczanej (TUTAJ przepis) gryczane gofry. Moim zdaniem zdecydowanie lepsze niż naleśniki, musicie tego spróbować. 
UWAGI: W oryginalnym przepisie jest mowa o tym, że napęczniałą kaszę należy przecedzić, zmiksować z czymś słodkim i odstawić do fermentacji na 8-12 godzin. Gdyby tak musiałabym gofry jeść na kolację, więc pomnęłam ten krok a i tak wyszło wspaniale. 

Gofry z kaszy gryczanej

Składniki na 2 sztuki:
(inspiracja: Jarzynova)
  • 100 g kaszy gryczanej niepalonej
  • 100g jogurtu naturalnego, dałam kokosowy z Alpro
  • pół łyżeczki erytrolu
  • szczypta soli
  • woda
Przygotowanie:
  1. Kaszę zalać wodą w takiej ilości żeby przykryła kaszę i zostawić na noc do napęcznienia. 
  2. Rano kaszę przepłukać na sicie. Wsypać do blendera, najlepiej nada się kielichowy, dodać resztę składników i zblendować na gładką masę. 
  3. Płytki gofrownicy wysmarować delikatnie olejem i rozgrzać. 
  4. Chochelką nakładać ciasto, smażyć około 5 minut (nie otwierać wcześniej). 
  5. Podawać na słodko lub wytrawnie.  




1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP