30.12.21

Kruche ciasteczka z czekoladą

Doszłam do takiego etapu z moim dzieckiem, że jak ma gość dobry dzień to jestem w stanie coś ugotować czy upiec. Te ciasteczka były sprawdzianem przed świętami, kiedy razem (powiedzmy, że razem) piekliśmy kruche ciasteczka, robiliśmy pierniczki i nawet ozdabialiśmy je. Nie pokładam dużych nadziei, że wrócę do regularnego pieczenia bo po prostu nie mam na to czasu w swoim zapracowanym (czyt. wypełnionym po brzegi dzieckiem) dniu. Nie trzeba daleko szukać - od trzech dni mąż pyta mnie czy potrzebuję do czegoś ten twaróg, który leży w lodówce a ja od trzech dni, uparcie odpowiadam mu, że owszem, bo dziś będę robiła rogaliki. Podpowiem - jeszcze ich nie zrobiłam, więc jutro z pewnością znów mnie o ten twaróg zapyta. Więc tak wygląda sytuacja a teraz zapraszam na ciasteczka 


Kruche ciasteczka z czekoladą

źródło: aniagotuje.pl

Składniki (11-12 sztuk):

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 90g miękkiego masła
  • 60g cukru
  • 1 jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • garść groszków czekoladowych
Przygotowanie:
  1. W misce wymieszać ze sobą wszystkie składniki (prócz czekolady). Wyjdzie z tego lepkie ciasto. 
  2. Dodać czekoladę i ponownie wymieszać.
  3. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Na papier położyć foremkę, wypełnić jej środek ciastem i ostrożnie podnieść foremkę. I tak aż skończy się masa. Można też nakładać ciasto łyżką bezpośrednio na papier i piec w takiej nieregularnej formie.
  4. Ciasteczka piec w 180* około 15 minut, do lekkiego zrumienienia. Zaraz po upieczeniu są miękkie, później nabierają chrupkości. 


1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP