29.12.13

Czekoladowe ciasto na kefirze

U większości ciasta i słodkości po świętach odchodzą na drugi plan, a u mnie dopiero pojawiają się słodkie przepisy. Zawsze jestem po czasie i zawsze obok, ale będzie co wykorzystywać przy innych okazjach, lub kolejnych świętach :)
Moje święta Bożego Narodzenia pod względem wypieków były bardzo odtwórcze, ale dzięki temu również bardzo dobre i słodkie. 
Jako pierwsze przedstawiam czekoladowe ciasto z orzechami nerkowca, żurawiną i płatkami migdałów - mokre, ciężkie - rewelacyjne! Kalorii można sobie dodać polewą czekoladową - ja dodałam, co sobie będę przy świętach żałowała ;) Muszę również przyznać, że nerkowce w cieście są wspaniałe! Nigdy nie lubiłam ciast z bakaliami, bo zazwyczaj dodaje się do nich rodzynki, których w cieście nie jestem w stanie przełknąć, kandyzowane skórki, które toleruję w ilości max 5 sztuk na pączku z lukrem w tłusty czwartek i inne typowe bakalie. Za to samemu można zaszaleć, albo dopieścić swoje podniebienie ulubionymi bakaliami. 

źródło: smakowyraj


Czekoladowe ciasto na kefirze

Składniki:
  • 2 jajka*****
  • 0,5 szklanki oleju rzepakowego****
  • 1 szklanka cukru
  • 2 płaskie łyżeczki sody
  • 400 ml kefiru***
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 150 ml dżemu lub musu jabłkowego
  • 2 szklanki mąki
  • 1-1,5 szklanki bakalii (u mnie: orzechy nerkowca***, płatki migdałowe*** i żurawina**** KRESTO)
  • opcjonalnie: 80 ml śmietanki 30%, 100 g mlecznej/gorzkiej*** czekolady 

Przygotowanie:
  1. Wymieszać ze sobą mokre składniki (łącznie z dżemem) i cukier. W osobnej misce mąkę z kakao i sodę, wsypać ją do składników mokrych i dokładnie wymieszać łyżką. 
  2. Dosypać bakalie i wymieszać raz jeszcze. 
  3. Ciasto przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok 45 minut w temperaturze 180 stopni.
  4. Na wystudzoną babkę przygotować polewę rozpuszczając czekoladę ze śmietanką od czasu do czasu mieszając. Doprowadzić do zagotowania i zdjąć z ognia. Nieco przestudzić i polać wierzch babki - odstawić do zastygnięcia. 



17 komentarzy:

  1. Bardzo fajne ciacho. Czekoladowe, wilgotne i z bakaliami, takie lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się, mniam! ;)
    robię podobne, ale bez bakalii, myślę, że to był mój błąd! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już czuję, że będzie mi bardzo smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, jest wilgotny, w sam raz dla mnie, uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się przekonuję do ciast z bakaliami, kiedyś też wydłubywałam rodzynki ;)
    Twoje ciacho wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne ciasto i same w nim dobrocie - nerkowce, migdały <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Smacznie i lekko -to lubię :))) Wspanialosci w Nowym ROku:* Dodaje do obserwowanych Twojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy12/21/2016

    Bardzo mi smakuje oj joj joj

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy9/01/2018

    Zrobiłam i za chwilę ciasto znikało w zastraszającm tempie,tak smakowało mojej rodzince.rewelacyjny smak.dziękuję BeataR.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy5/11/2020

    ciasto mi nie wyszło://

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wybacz, ale to jest jedno z najłatwiejszych ciast - wymieszać skłądniki suche, wymieszać mokre, połączyć i upiec.
      Może wina piekarnika, a może za szybko wyjęłaś z pieca, albo za szybko przekroiłaś.

      Usuń
  11. Przepyszne, proste i smaczne

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy1/05/2021

    Pyszne. Dziś upiekłam bez bakalii. Też dobre. Co najważniejsze bardzo szybko się je robi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamiast dwóch szklanek mąki pszennej dałam jedną owsianej i jedną pszennej. Wyszło po prostu przepyszne. Wilgotne a przez owsianka mąkę mniej zwarte.

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy2/13/2022

    Dziękuję za przepis. Pyszne, wilgotne ciasto, bardzo łatwe w przygotowaniu. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP