4.7.17

Owsiana tarta ze szpinakiem

Ostatnio wszystko jest jakoś na NIE. Pogoda kiepska, bo pada, bo wieje i zimno. Pies mi się po pięciu latach buntuje. W jednym tygodniu kupa w łazience, w drugim tygodniu obsikane łóżko. Chodzi za mną krok w krok, mam z nim gorzej niż kobieta karmiąca. Ćwiczę i ćwiczę, a na wadze z dnia na dzień coraz więcej (chociaż tego już chyba znalazłam przyczynę i teraz sprawdzam). Wczoraj spektakularnie spadłam z rowera, efekt: przód prawej łydki zdarty, czerwony i opuchnięty tak jakby mi dodatkowy mięsień wyrósł, a na tyle lewej mam ogromnego siniaka. Rower na szczęście cały, spodnie też, bo byłam w szortach. Myślę zbyt intensywnie i wpadam w zadumę nad swoim życiem. W którą stronę pójść, czy coś zmnienić, jak zmienić to co, jakie będą tego konswkwencje. Gdzie czeka na mnie szczęście i co zrobić żeby się z nim nie rozminąć... Chyba potrzebuję wakacji! 


Owsiana tarta ze szpinakiem

Składniki:

Spód:
  • 100 g płatków owsianych
  • 50 g płatków owsianych zmielonych lub otrębów owsianych
  • 50 g mąki orkiszowej
  • 80 g masła
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
Farsz:
  • 250 g sera typu bryndza lub typu bałkańskiego
  • 150 g zblanszowanego szpinaku
  • 6 dużych pieczarek
  • cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • olej rzepakowy
Przygotowanie:
  1. Płatki i mąkę wymieszać, dodać masło pokrojone w małe kawałki, jogurt i wyrobić ciasto. Najlepiej rękoma. Formę na tartę wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą. Dno i ścianki formy wyścielić ciastem. Podpiec w piekarniku około 15-20 minut. Ostudzić.
  2. Cebulę pokroić w drobną kosteczkę, podsmażyć na oleju, dodać pokrojone pieczarki, posolić. Dodać szpinak i starty na tarce czosnek. Potrzymać na ogniu kilka minut. Po tym czasie dodać pokruszony ser. Mieszać aż ser się rozpuści i zagęści farsz. Przyprawić do smaku solą i pieprzem. 
  3. Farsz przełożyć na owsiane dno tarty i zapiekać kolejne 20 minut, aż góra się zetnie. 

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta tarta musi być przepyszna!:)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi i wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Top Blogi
TOP