19.1.19

Placki śniadaniowe z tofu:

Trochę trzeba było czekać na kolejny wpis, ale obiecuję, że było warto. Mam dziś dla Was propozycje na ekstra śniadanie, którego zajawkę pokazywałam już tydzień temu na instagramie. Wtedy placki przegrały bój z goframi- rozumiem to i uszanowałam. Ale mimo, że gofry były naprawdę pyszne to z tych placków jestem bardziej dumna. Pewnie za sprawa tego, że przepis na nie wymyśliłam sama, a gofry to odwzorowany gotowiec. Sprawdźcie sami jak to wygląda, a jak już najedzą się Wasze oczy, nakarmcie i żołądek.
Placki śniadaniowe z tofu:

Składniki (1 porcja, 7 sztuk)
  • 100 g naturalnego tofu
  • 100 ml maślanki 
  • 1 płaska łyżka złocistego lnu + 4 łyżki wody
  • 2 łyżki stewii lub więcej według potrzeby
  • 40 g mąki ryżowej
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
Przygotowanie:
  1. Tofu zblendować dokładnie z maślanką (używam blendera żyrafę). Dodać stewię i len wymieszany z wodą (len po zmieszaniu z wodą musi mieć strukturę papki, coś a'la jajko) i ponownie zblendować. 
  2. Dodac mąkę z wodą i wymieszać łyżką. 
  3. Smażyć na rozgrzanej i natłuszczonej patelni, na lekkim ogniu z obu stron do zrumienienia.
  4. POLEWA: 1 łyżkę serka homo wymieszać z odrobiną mleka i 1 łyżką stewii 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (300 g) z polewą
Kalorie: 488  
B: 23,99 
T: 12,44   
W: 70,74       


4 komentarze:

  1. Klaudia1/21/2019

    To tofu podchodzę bardzo ostrożnie, ale to co Ty zrobiłaś wygląda mega apetycznie! Czy konsultacje dietetyczne przez internet były na Twojej drodze do wymarzonej sylwetki? Ja zaczęłam korzystać, choć wcześniej miałam mieszane uczucia. Jestem teraz na diecie 2 miesiąc i widać efekty. Cieszę się jak dziecko! Takie konsultacje online i trzymanie się zasad wymaga na pewno dużo samodyscypliny, ale bardzo się opłaca. Po prostu warto.
    A teraz idę do sklepu po tofu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Różne robię placki na śniadanie, ale z tofu jeszcze nie próbowam

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP