10.3.19

Bezglutenowe gofry wytrawne

Mój mąż kupił sobie nowe auto. Jeżeli chcesz pozbyć się męża z domu, kup mu samochód, albo pozwól mu kupić sobie nowy. Jest zakochany w nim tak, że znika niemal na całe dnie, wstaje rano i oznajmia, że musi przepalić silnik albo w słoneczną niedzielę zabiera mnie na kawę, na rynek do miasteczka 60 km stąd. Na moje szczęście dzieli się tym cacuszkiem i pozwala mi dotknąć kierownicy i depnąć trochę w gaz. Robi to pewnie po to, zebym i ja się zakochała albo, żebym zrozumiała, dlaczego tak bardzo lubi spędzać w niej czas. Nie wiem czy mogę konkurować z jego nową kochanką, ale z drugiej strony ta fura nie zrobi mu tak dobrego śniadania jak ja, więc chyba moja pozycja żony nie jest zagrożona. 
Bezglutenowe gofry wytrawne
Źródło: wilkuchnia.pl

Składniki (3 kwiatuszki):
  • 75 g mąki ryżowej
  • 40 g skrobii ziemniaczanej 
  • 1 jajko
  • 0,5 szklanki maślanki 
  • 3 pełne łyżki oleju
  • szczypta soli i sody oczyszczonej
  • 0,5 łyżeczki ziół prowansalskich 
Przygotowanie:
  1. W naczyniu wymieszać ze sobą mąkę, skrobię, sodę, sól i zioła.
  2. Dodać maślankę, olej, żółtko i dokładnie wymieszać.
  3. Dodać ubite na sztywno białko i wmieszać je delikatnie w masę. 
  4. Porcję ciasta wylewać chochelką na rozgrzane i lekko natłuszczonej płytki gofrownicy. Piec około 2-3 minuty, do momentu aż gofry przestaną intensywnie parować. Studzić na kratce.
  5. Podawać z awokado i sadzonym jajkiem.
Wartość odżywcza dla 1 porcji (1 kwiatuszka)  107 g
Kalorie: 263
B: 5,52
T: 12,2  
W: 32,98       



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP