12.3.19

Ciasteczka z dziurką bez mąki

Nie wywołam żadnej sensacji informacją o padającym w niedzielę śniegu, bo już nawet mama mi pisała, że śnieg przyszedł i do nich, więc nie dość że biało było w Niemczech (przez 5 minut, ale bylo) to w Polsce również. Zabawne jest to, że dwie minuty przed tą śniegową nawałnicą powiedziałam, że u nas to już nawet przebiśniegi dawno zwiędły i po zimie nie ma śladu...hmm, ktoś mi zrobił psikusa. Nie to jest jednak najgorsze, najgorsze jest to, że u mnie już przestali grzać. Na zewnątrz są zaledwie 3 stopnie, a kaloryfery mimo, że odkręcone, są przez cały dzień zimne. Dopiero wieczorem dają trochę ciepła. Marznę więc okrutnie, bo ja z tych ciepłolubnych. Ale mam dobrą metodę na rozgrzanie - odpalenie piekarnika, a żeby na darmo nie grzał i prądu nie ciągnął to można ciasteczka upiec. A jak nie macie pomysłu jakie to podpowiadam 🙂

Ciasteczka z dziurką bez mąki

Składniki (12 sztuk):
  • 100 g płatków owsianych
  • 30 g słonecznika
  • 40 g żurawiny suszonej
  • 25 g oleju kokosowego
  • 1 łyżka pasty tahini lub masła orzechowego
  • 1 jajko
  • 1-2 łyżki ksylitolu
  • 50 g gorzkiej czekolady
Przygotowanie:
  1. Olej z tahini/masłem orzechowym rozpuścić w kąpieli wodnej. Odstawić do przestygnięcia,
  2. Płatki, słonecznik i żurawinę dokładnie zblendować. 
  3. Dodać do przestudzonego oleju razem z ksylitolem i żółtkiem. Wymieszać.
  4. Białko ubić na sztywną pianę, dodać do reszty składników i wymieszać. 
  5. Z masy formować kulki (każdą wyrabiać chwilkę w rękach, następnie turlać w dłoniach jak na kluski śląskie). Na środku każdej kulki zrobić wgłębienie, ciastka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  6. Piec w 180* około 15 minut, aż lekko się przyrumienią. 
  7. Kiedy ciastka będą całkowicie wystudzone, do każdego wgłębienia wlać roztopioną wcześniej w kąpieli wodnej czekoladę. Ciasteczka odstawić do momentu aż czekolada stężeje. 
Wartość odżywcza dla 1 ciasteczka 27 g (całość to 12 sztuk)
Kalorie: 112  
B: 3,12
T: 6,59  
W: 10,09
    



1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP