5.3.19

Ciasteczka owsiane z kokosem i ziarnami kakao

Oznaki końca zimy jak przebiśniegi mamy już za sobą, te pod blokiem  już przekwitly i nie są tak piękne jak te pierwsze, świeżo wyrośnięte. Pierwsze wiosenne temperatury też za nami, podobnie jak grill. Teraz mamy chyba wiosenne przesilenie z silnymi wiatrami, granatowym niebem i nieustającym deszczem. Źle to znoszę; wszystko mnie boli, trudno mi złapać porządny oddech a energii jest tyle, że ledwo starcza na wieczorne czytanie książki. Zastanawiam się tylko czy to wina szalejącej pogody, okresu, który nadchodzi i nadejść nie może czy faktycznie coś mi dolega. Do lekarzy to ja zawsze chodziłam od wielkiego dzwona, a iść do lekarza w Niemczech i opowiedzieć mu o tych wszystkich dolegliwościach po niemiecku to jest dla mnie nie lada wyczyn. I tak to odkładam z tygodnia na tydzień, łudząc się, że przyjdzie poprawa i lekarz nie będzie mi potrzebny. Ale tak po prawdzie to chyba powinnam zacząć uczyć się wyrażeń trudniejszych niż: mam gorączkę, katar i kaszel i umówić się w końcu na wizytę. Wiek mój wskazuje na to, że jestem odpowiedzialna, ale czyny tego nie potwierdzają. Dla złagodzenia wszelkich objawów zajadam się ciasteczkami. Bo ciasteczka są dobre na wszystko.
Ciasteczka owsiane z kokosem i ziarnami kakao

Składniki (9sztuk):

  • 2 jajka
  • 60 g miękkiego masła
  • 45 g erytrolu, lub więcej według smaku
  • 100 g mąki owsianej
  • 30 g płatków owsianych
  • 30 g płatków kokosowych
  • 20 g ziaren kakao
  • 0,5 łyżeczki sody
Przygotowanie:
  1. Masło utrzeć z erytrolem. Dodać jajka i jeszcze chwilę miksować.
  2. Dodac mąkę wymieszaną z sodą i ponownie zmiksować. 
  3. Wsypać płatki owsiane, kokosa i ziarna kakao, wymieszać.
  4. Łyżką nakładać masę na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Piec w 180*, około 15-20 minut
Wartość odżywcza dla 1 ciastka 39 g, bez polewy (całość 9 ciasteczek):   
Kalorie: 162   
B: 4,15
T: 11,28    
W: 10,62        



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP