19.3.19

Superszybki omlet jabłkowy

Jak to mówią wypadki chodzą po ludziach, a mnie jakoś szczególnie się uczepily. Długo nie muszę się zastanawiać kiedy ostatnio spadłam ze schodów (tutaj dla lepszej wizualizacji macie opcję solo lub z rowerem), kiedy przewróciłam się na rowerze bo chciałam wjechać na super wysoki krawężnik, kiedy źle stanęlam, albo kiedy upadłam wychodząc z psem na spacer. I właśnie ten ostatni wyczyn powtórzyłam w niedzielę wieczorem. A że zimno na tych spacerach, więc ręka w kieszeni i nie było się jak zamortyzować. Potłukłam sobie lewą stronę, zwłaszcza rękę no i tak od poniedziałku jestem na zwolnieniu. Pokiereszowane kości muszą odpocząć, zwłaszcza że już nie są takie młode, chociaż nie powiem, przy tak spektakularnych wypadkach jeszcze nic sobie nigdy nie złamałam... A może nie powinnnam mówić tego głośno, żeby nie kusić losu.
Omlet jabłkowy

Składniki (1 porcja, 20 cm):
  • 1 małe jabłko
  • 1 jajko
  • 30g mąki owsianej
Przygotowanie:
  1. Jabłko zetrzeć na tarce o małych okach, ale nie na "paćkę". 
  2. Dodać jajko i mąkę- wymieszać. Jeżeli masę będzie zbyt rzadka dodac jeszcze trochę mąki, 
  3. Masę przelać na rozgrzaną i natłuszczoną patelnię i smażyć na małym ogniu pod przykryciem. Kiedy jaki będą dobrze ścięte, przewrócić na drugą stronę i chwilę potrzymac na ogniu.
  4. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Wartość odżywcza dla 1 porcji, bez uwzględnienia tłuszczu do smażenia  
Kalorie: 260    
B: 11,9
T: 8,6  
W: 34,6   


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP