19.6.21

Pieczone placki z batatów BLW

 To wręcz niesłychane jakie upały do nas zawitały a my kolejny rok na tym nieszczęsnym poddaszu. W tamtym roku na szczęście większość lata byłam w ciąży, więc męczyłam się ja. W to lato (chociaż oficjalnie lato dopiero przed nami) męczy się również nasz mały człowieczek. A najgorsze, że sposobów na poradzenie sobie z tym skwarem w mieszkaniu bez balkonu (chociaż nawet gdyby był balkon to wiele by to nie zmieniło bo przy 34* i tak byśmy na niego nie wychodzili) zbyt wielu nie ma. W zależności od intensywności słońca otwieramy i zamykamy okna, włączamy wiatrak, nawadniany się i jemy lody. Na spacery zamówiłam już parasol do wózka, tani i uniwersalny (KLIK), chociaż i tak najlepiej rano albo wcale. Poszliśmy ostatnio o 17 i to był błąd, powietrze nadal ciężkie, rażące słońce, po powrocie wszyscy leżeliśmy na macie pod wiatrakiem. Przy takiej pogodzie jeść się niby nie chce, ale jednak fajnie gdyby dziecko zjadło dla odmiany coś co nie jest owocem. Więc w jeden z tych cieplejszych dni odpaliłam piekarnik, żeby upiec placki z batatów. Od razu powiem, że poniższe proporcje NIE nadają się do smażenia, ale pieczone wyszły pico bello więc zapraszam. Aa i zapomniałam o najważniejszym, to przepis dla najmłodszych, rozszerzanie diety metodą BLW jest cudowne! 


Pieczone placki z batatów BLW


Składniki (na 11 sztuk):

  • 430g batata, waga przed obraniem
  • 140g cukinii
  • pół cebuli
  • 2 jajka
  • 50g mąki
  • trochę soli, słodka papryka w proszku, granulowany czosnek 
  • 1-2 garści tartego parmezanu

Przygotowanie:

  1. Wszystkie warzywa zetrzeć na tarce o grubych okach (batata wcześniej obrać ze skóry). Jeżeli cukinia puści duży wody to odcisnąć.
  2. Dodać jajka, mąkę i przyprawy - wymieszać. 
  3. Masę nakładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i formować placuszki. 
  4. Piec w 180* 20 minut, po tym czasie posypać placki parmezanem i piec jeszcze 5-10 minut. 
  5. Podawać z sosem, idealnie pasują też jako wkład do wege hamburgera. 
Wartość odżywcza dla 1 sztuki 71g, całości to 11 sztuk
Kalorie: 73
B: 3,07
T: 1,67
W: 11,43




3 komentarze:

  1. Świetne placki - opinia moja i mojego syna, także jest bardzo obiektywna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz tęskni się za gorącymi dniami, ale faktycznie ekstremalne upały dają się mocno we znaki. Ja staram się nie wychodzić na spacery w dzień, ponieważ mam wysypkę od słońca. Mój pies też bardzo źle znosi wysokie temperatury - to rasa, u której odnotowuje się bardzo wysokie ryzyko udaru, więc dla mnie to dodatkowy stres. Jeśli chodzi o placuszki z batatów, to wyglądają niezwykle smakowicie! Powiem szczerze, że do tej pory przygotowywałam wyłącznie placki ziemniaczane. Wydaje mi się, że to fajna i zdrowa alternatywa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis. Na pewno wypróbuję u minie w kuchni.

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP