7.7.21

Ciasteczka bananowe BLW, 3 składniki

Wsłuchałam się w swoje otoczenie i wynika z niego, że mam szczęście bo moje dziecko lubi jeść. Celowo nie napisałam, że je wszystko bo wszystkiego nie je, mało jest ludzi, którym smakuje absolutnie wszystko. Ale generalnie więcej produktów lubi niż nie. Z jednej strony mnie to cieszy, ale z drugiej boję się nadto okazywać radość bo zaraz zza rogu wyjdzie mi skok rozwojowy razem z jakimś dziecięcym buntem i będziemy jedli na śniadanie, obiad i kolację tylko makaron z truskawkami. Bo nie czarujmy się, może też tak być. Nie chcę też pisać, że ten dobrostan zawdzięczamy BLW i tym, że jemy wszyscy to samo i nie wygrzebujemy z talerzy zieleniny, a my, rodzice - potencjalny autorytet i ktoś kogo fajnie jest naśladować - nie wybrzydzamy. Bo nie wiem czy są jakieś badania, które potwierdziłyby te racje. Na to czy dziecko lubi jeść wpływ ma jednak zbyt wiele czynników, od samego charakteru dziecka zaczynając a to oznacza, że choćbyś się zesrał to nie przewidzisz jak z tą  relacją będzie. Ale kiedy się dziecko z jedzeniem nie lubi to lepiej nie pogarszać tego stanu rzeczy i nie wpychać mu nic do buzi czego zjeść naprawdę nie chce. Godzinne modły nad znienawidzoną owsianką, kotletem czy budyniem nic nie naprawią a mogą w drugą stronę - zaszkodzić. A jeszcze gorzej proponować wtedy ciasteczka, czekoladki czy cukierki - to jak samemu wykopać pod sobą dołek. Jeszcze się nikt, z własnej woli nie zagłodził i dzieci też tego nie zrobią, jak zgłodnieje to da znać.


Ciasteczka bananowe BLW, 3 składniki

źródło: dibloguje.pl

Składniki (około 10 sztuk):

  • 50g kaszy manny
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • 200g masła orzechowego bez cukru używam tego z Krukam

Przygotowanie:

  1. Banana obrać ze skórki, rozgnieść dokładnie widelcem. Zmiksować z masłem orzechowym (miksowałam w blenderze kielichowym). Dodać kaszę mannę i wymieszać.
  2. Jeżeli nie zależy Wam na kształcie to masę nakładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Jeżeli chcecie ładne ciasteczka to formować je z masy zwilżonymi dłońmi
  3. Piec w 180* około 15 minut
Wartość odżywcza dla 1 sztuki 37g, całości to 10 sztuk
Kalorie: 141
B: 5,74
T: 9,32
W: 10,50



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP