17.9.12

Chrupiąca sałatka

Nie tak dawno temu byłam u babci na urodzinach, na których to urodzinach jadłam chyba po raz pierwszy seler naciowy. Pierwszy widelec - niezdecydowanie, wątpliwość czy dojem do końca nałożoną sobie porcję, ale z każdym kolejnym kęsem smakowało coraz bardziej. Przyjemne chrupanie selera, słodycz kukurydzy i neutralność ryżu tworzyło dobrze zgraną całość. Zachciało mi się samej zrobić, upolowałam taniego selera (2,50 sztuka) i oto jest obiad do pracy.
Żeby było bardziej dietetycznie powinnam użyć brązowego ryżu, ale nie używam go prawie wcale, bo nie mam dla niego cierpliwości, tak jak nie używam pełnoziarnistych makaronów; zamiast tego kupuję wyłącznie z mąki durum.


Sałatka z selerem naciowym

Składniki (na 3-4 porcje):

  • 2 łodygi selera naciowego
  • pół torebki ryżu
  • 5 łyżek kukurydzy z puszki
  • sól, pieprz
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 niecała łyżka majonezu
Przygotowanie:

  1. W osolonej wodzie ugotować ryż. Odcedzić.
  2. Do ryżu dodać pokrojonego drobno selera i kukurydzę.Dodać jogurt i majonez, przyprawić, całość wymieszać.



16 komentarzy:

  1. om om daj trochę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiscie wygląda chrupiąco ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. chetnie pochrupalabym taka salatke! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze nigdy nie jadłam selera naciowego.. muszę spróbować, bo sałatka wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio dosyć często robię sałatki:)
    AA co do selera naciowego to próbowałam świeży, ale tak sobie mi posmakował.
    Ten ze słoiczka dodaję do różnego rodzaju sałatek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, że to jedna z moich ulubionych sałatek? :) Mogłabym jeśc ją na okrągło!

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię seler naciowy w sałatkach :) szczególnie z ananasem, kurczakiem i czerwoną fasolą

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie! Chociaż przyznam szczerze, że brakuje mi tu mięsneg dodatku :P

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajna sałatka, moja babcia też robi podobną :)
    cieszę się, że trafiłam na Twój blog, może w końcu dojdę do formy jaką prezentuje zdjęcie w nagłówku Twojego bloga, zawsze można pomarzyć haha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie sałatki, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Za selerem nie przepadam, ale wiem że jest zdrowy, więc czasem go przemycę do jakiegoś dania. Może się skuszę na taką sałatkę. Lekka i przyjazda dla brzucha. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy7/23/2013

    ja zamist ryzu dodaje tunczyka z puszki,pyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam takie chrupiące sałatki! :) zdrowie i smak w jednym, idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. zamiast selera pora;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP