30.12.12

Ziemniaczki marcepanowe

W święta postanowiłam sprawić przyjemność bliskim i zrobić dla nich coś słodkiego. Nie ukrywam, że sama również na tym skorzystałam. Bo jak to w święta zaciskać pasa ? Nie wybrzydzam, nie tworzę dietetycznych odmian tradycyjnych dań; może dlatego, że ten czas spędzam u rodziców, a może żeby nie dać się zwariować. Kto wie co będzie za parę lat, kiedy święta zacznę organizować u siebie w domu. 
Tak czy inaczej, upiekłam sernik kajmakowy - pyszny, ale jednak dla mnie zdecydowanie zbyt słodki; muffiny z makiem, kruche ciasteczka z lukrem i ziemniaczki. Właśnie te ostatnie chciałabym Wam dziś polecić. Co prawda migdały drogie, a przepis wymaga ich aż 250 g, ale dla smakoszy marcepanu przepis idealny. U mnie takim smakoszem i marcepanowym łasuchem jest mama, więc to dla niej były ziemniaczki z połowy masy, a z drugiej połowy baton marcepanowy oblany gorzką czekoladą. Zarówno jedna jak i druga forma zdecydowanie ją zachwyciła. W pierwszej chwili nie wierząc, że to od A do Z wykonane może nie własnoręcznie, bo z pomocą robota, ale w domu. 


Ziemniaczki marcepanowe

Składniki  (źródło: domowe-wypieki)
  • 250 g migdałów
  • 250 g cukru pudru
  • 30 ml amaretto - dałam 40 ml
  • pół łyżeczki aromatu migdałowego
  • kakao
Przygotowanie:
  1. Migdały umieścić w naczyniu i zalać gorącą wodą. Odczekać 5 minut.
  2. Po tym czasie je obrać. Skórka schodzi naprawdę łatwo. Wystarczy ściskać migdał na jednym końcu. Po obraniu osuszyć.
  3. Migdały dokładnie zmielić. Ja w tym celu użyłam termomixa - 20 s/ obroty 7
  4. Do powstałej masy dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać. W termomixie interwał 3 minuty
  5. Z powstałej plastycznej masy formować małe kuleczki. Następnie delikatnie wysmarować je kakaem. 
  6. Najlepiej trzymać w lodówce. 

14 komentarzy:

  1. Robiłam kiedys te kartofelki. Są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś je uwielbiałam :) Domowy wyrób - jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! ciekawe jak bardzo przypominają te sklepowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przebijają sklepowe :)

      Usuń
    2. Wszytko co domowe przebija te sklepowe :)

      Szcześliwego Nowego Roku :)

      Usuń
  5. omnooomnom!!!
    mój Połówek by oszalał;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc, właśnie wpadłam na pomysł zrobienia niezbyt słodkiej i zdrowszej wersji :) Czuwaj!

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmm... marcepan....no to chyba zrobię takie na sylwestrową przekąskę...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno jadłam podobne, więc wiem, że Twoje z pewnością są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12/31/2012

    Dodaję do listy do zrobienia :) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne..<3
    kocham marcepan i zawsze chciałam je zrobić-ale właśnie ta cena migdałów mnie odrzucała :(
    Ale cudne ci wyszły ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam

    Zapraszan na moja strone, gdzie zamiescialam przepis na mase marcepanowa wykonana na cieplo.

    http://kuchniainthecity.blogspot.com/2013/02/masa-marcepanowa.html

    Smak jesy zniewalajacy.
    Jesli jestescie zakochani w marcepanit to jestem pewna, ze ten przepis stanie sie waszym ulubionym.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne są. ; )
    Uwielbiam marcepan!!

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP