17.1.15

Zupa z selera naciowego

Nawiązując do poprzedniego wpisu wizja białej sukni i wszystkich oczu skierowanych na mnie podziałała. Z dnia na dzień porzuciłam cukier (i jego zamienniki), węglowodany, niektóre warzywa jak ziemniaki, buraki, kukurydza, zmniejszyłam grono owoców, po które mogę sięgać. Porzuciłam również kawę i herbatę, a nawet sól, jednak jedzenie bez soli było dla mnie zbyt mdłe, więc wróciła ale w bardzo zredukowanej ilości. Wdrożyłam w życie Plan Wypłukiwania Tłuszczu - sposób na oczyszczenie organizmu z jednej strony i na pozbycie się centymetrów z drugiej. Dieta eliminująca tyle produktów jest dość restrykcyjna, a tym bardziej ciężko wyczarować obiad, którym mogłabym się tutaj pochwalić. Stąd ta cisza. Dziś jednak, z racji weekendu na obiad zrobiłam zupę i myślę, że nią akurat warto się pochwalić :) 


Zupa z selera naciowego 

Składniki (na 1-2 porcje):
  • 500-600 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 100 g pokrojonego selera naciowego
  • 90 g różnej brokuła
  • 1 jajko
  • pieprz cayenne, koperek

Przygotowanie:
  1. Do bulionu dodać seler i brokuły, gotować do miękkości i zblendować. (Jeżeli wolicie prawdziwe zupy-krem wtedy bulionu dać 450-500 ml)
  2. Jajko roztrzepać, dodać przyprawy i wlewać do zupy po 1 łyżce, odczekać aż jajko się zetnie i powstanie coś na kształt kluseczek. Podawać od razu. (Jeżeli wybierzecie wersję bardziej gęstej zupy wtedy kluseczki z jajka można zrobić w gorącej wodzie i przenieść do zupy).

Niskokaloryczny styczeń

6 komentarzy:

  1. lekka i zdrowa propozycja, a przy tym na pewno pożywna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy podobnej nie robiłam i ciekawi mnie jak smakuje zupa z selera naciowego, bo ja to głównie jem go na surowo :P Wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. i z jajkiem właśnie!!!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio intensywnie "ćwiczę" z zielonych zup - szczawiowa <3 miłością do niej pałam :p ale następnym razem wypróbuje Twój przepis : D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie spróbuję z naciowego jeszcze nie miałam okazji spróbować

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP