15.3.16

Ciasto z ciecierzycy (bez mąki i cukru)

W związku z tym ciastem, żałuję tylko tego, że to nie ja je wymyśliłam. Chociaż wtedy popadłabym w samozachwyt i mogłoby się to źle skończyć. Ciasto jest po prostu cudowne, fenomenalne, najlepsze! Idealne w smaku i konsystencji, z idealnym składem. Myślę, że tym razem słowa są zbędne, po prostu zapoznajcie się ze składnikami, wpiszcie je na swoją listę zakupów i pieczcie to wspaniałe ciasto! Dietetyczne tak, że niemal bardziej nie można - bez mąki, w moim wykonaniu bez cukru! (słodzone miodem), a zamiast oleju masło klarowane; równie dobrze można zastąpić olejem kokosowym. Do powtórzenia przeze mnie nie jeden raz, a mam nadzieję, że i Wy się w nim zakochacie :)

źródło: zamieszaniewgarach




Ciasto z ciecierzycy (bez mąki i cukru)

Składniki (forma 26 x 12 cm):
  • 1 puszka ciecierzycy (standardowa 400 g)
  • 3 jajka
  • 60 g płatków migdałowych
  • 50 g masła klarowanego roztopionego
  • 3 spore łyżki miodu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • sok z połowy cytryny

Przygotowanie:
  1. Piekarnik nagrzać do 180*
  2. Do miski wsypać ciecierzycę, wbić jajka i wlać sok z cytryny; zblendować na gładką masę. 
  3. Następnie dodać pozostałe składniki i ponownie blendować. 
  4. Masę wylać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 40 minut, do suchego patyczka
  5. Przed krojeniem dobrze ostudzić


34 komentarze:

  1. Skład ma bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada pysznie i ten skład a wykonanie proste więc zapisuje sobie od razu ten przepis .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto z ciecierzycy.... hmm brzmi ciekawie :) Ostatnio właśnie szukam pomysłów na zdrowe słodycze, więc chętnie wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekę od dawna ciasto z ciecierzycy - to dobra alternatywa dla tradycyjnych słodkości :).
    Polecam też ciasto z fasoli i kokosa z kawałkami czekolady, które przypomina konsystencją sernik.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada pysznie. Czy ciecierzycę należy odcedzić przed blendowaniem? Moze jakieś wskazówki by nie wyszedł zakalec? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym wiedziała jak unikać zakalców to chętnie zdradzałabym swoje tajniki :) Ciecierzycę tylko przesypałam na sitko, wstrząsnęłam i nawet nie przelewałam wodą.

      Usuń
    2. Anonimowy5/16/2017

      generalnie jest to zmodyfikowany przepis na ciast z fasoli, w tamtym przepisie tylko nie było żadnego tłuszczu tylko banan i nie dodawało się soku z cytryny, a ciecierzycę trzeba dobrze odsączyć....i wtedy nie powinien wyjść zakalec

      Usuń
  6. aaaa, uwielbiam ciecierzycę, mam w szafce zapas chyba z 6 puszek:) robię fotkę przepisu i powtórzę u siebie:) co prawda ostatnio zepsułam blender i został mi tylko ręczny ale mam nadzieję że da radę zmiksować cieciorkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja używałam właśnie ręcznego, zmiksował bardzo szybko :)

      Usuń
  7. z ciecierzycy jeszcze nie robiłam, aż zadziwiające! :)wygląda na bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy3/17/2016

    Właśnie zrobiłam i jestem nim bardzo zachwycona :) dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. WYGLADA megaa musze spróbowac zrobić w swojej kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  10. Renata3/24/2016

    Się pieczeee :D

    OdpowiedzUsuń
  11. chciałabym zastąpić te płatki mąką bezglutenową - jaką ilość pani proponuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję zastąpić płatki migdałowe wiórkami kokosowymi bezglutenowymi w tej samej proporcji, a jeżeli mąką to hmm spróbowałabym od 40-50 g

      Usuń
  12. Właśnie wyciągnęłam moje ciasto z piekarnika i niestety nie jest upieczone w środku ( patyczek jest mokry i klejący ). Piekłam je już 50 min i z góry jest bardzo brązowe więc boje się je piec dalej aby się nie przypaliło. Co mogłabym zrobić? Proszę o szybką odpowiedź.
    Kaja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli ciasto przypieka się z góry a nie jest gotowe w środku to najlepiej zawsze przykryć ciasto z góry folią aluminiową co uchroni je przed spaleniem.
      Z drugiej strony po 50 minutach, żeby nadal było surowe, coś musiało pójść nie tak

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli dobrze ją ugotujesz, a nawet ciut przegotujesz, to pewnie się nada

      Usuń
  14. Anonimowy1/14/2017

    upiekłam, zajadam.pyszne.tylko mi tak nie wyrosło.czy może Pani podać proporcje na ciasto z mąki z ciecierzycy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z mąki ciecierzycowej nie piekłam ciasta, więc nie posiadam takich proporcji :)

      Usuń
  15. Anonimowy1/19/2017

    Ciasto jest przepyszne!!! Smakuje jak... taki delikatny serniczek - ma taką konsystencję. Może trochę za mokre w środku niż powinno być, ale to właśnie według mnie zaleta tego mojego wypieku (nie wiem czy udanego w odniesieniu do oryginału :P)
    Zaletą tego ciasta jest to, że nie da się zjeść całego od razu. Bo po kilku kawałkach czuć tą ciecierzycę, dzięki czemu potrafię się powstrzymać w odpowiednim czasie bo i kubki smakowe tego oczekują... Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy2/05/2017

    Mam w domu surowa ciecierzycę, czy taka sie nada? Ile powinnam jej ugotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie odpowiem, nie próbowałam robić ciasta z takiej cicierzycy.

      Usuń
    2. Nawet należy użyć ciecierzycy z torebki , moczyć całą noc i gotować około 45-60 minut do miękkości . Odsączyć i reszta tak samo. Będzie zdrowiej niż z puszki . Ta sama zasada przy fasoli.

      Usuń
  17. Czy mozna uzyc zwyklego masla lub oleju kokosowego akurat to mam w szafce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobilam i zadalam domownikom pytanie co to za ciasto?? Odpowiedz: malo slodki sernik;)

      Usuń
    2. czyli opinia na jego korzyść :)

      Usuń
    3. Anonimowy12/05/2017

      i jak? Z olejem kokosowym się udało?

      Usuń
  18. Super przepis :) ostatni chodziło za mną ciasto z ciecierzycy, więc jutro też będe eksperymentować w kuchni :) U mnie prawdopodobnie będzie wersja z kakao :D

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP