28.9.17

Pizza na brokułowym spodzie

Przeglądałam swego czasu własnego bloga w poszukiwaniu dalszych inspiracji. Bo wiecie, bazowanie na czymś co już się zna, co się sprawdziło jest dość bezpieczną opcją. Zawsze można pozamieniać mąki, konsystencję, placuszki przerobć na naleśniki czy odwrotnie. Trafiłam dzięki temu na dosyć stary wpis z pizzą na spodzie z kalafiora. Te dwa czy trzy lata temu to było istne szaleństwo, które znów wraca, bo co rusz mi mrugnie przed oczyma fraza "kalafiorowa pizza". Chyba, że te wszystkie googlowskie szpiegi i ciasteczka wyłapały co oglądałam i dlatego teraz ta pizza z kalafiora mnie prześladuje. W każdym razie, żeby nie powielać tego co już dodawałam i nie odgrzewać tego starego kotleta-pizzy, zrobiłam nową, brokułową! Zjadłam całą, calusieńką! chociaż mimo, że ona warzywna to jednak to był nie lada wyczyn. Zapraszam!
Pizza brokułowa

Składniki:
  • 330 g różyczek brokuła
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki mąki gryczanej
  • sól, pieprz
  • dowolne dodatki
  • sos: 1 pomidor+ostra papryka w proszku
Przygotowanie:
  1. Różyczki brokuła ugotować do miękkości, dokładnie odcedzić i wystudzić. Zetrzeć na tarce o małych okach.
  2. Wbić jajko, dodać mąkę, pieprz i sól według potrzeby - dokładnie wymieszać.
  3. Masę przełożyć na blachę wyłożona papierem do pieczenia i uformować łyżką koło lub prostokąt, wygładzić.
  4. W miseczce zblendować pomidora, dodać paprykę w proszku i wymieszać. Posmarować brokułową masę. Na górę ułożyć ulubione dodatki (raczej unikać surowych pieczarek, puszczają za dużo wody). 
  5. Piec w piekarniku nagrzanym do 200-220* około 30 minut góra-dół, i kolejne 10 minut lub dłużej sam dół, aż spód będzie można łatwo podważyć łopatką. 



3 komentarze:

  1. Wprawdzie preferuję wersje wege, ale muszę przyznać, że wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dużo razy spotykałam się z pizzami na warzywnym spodzie. jednak jakoś do tej pory nie miałam okazji spróbować. Szkoda, ze mojego Lubego nie mogę przekonać, bo ja taka niepizzowa... ale po przepisie wnioskuję, że jest super

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP