30.3.18

Mazurek na migdałowym spodzie z bezą

To chyba już ostatni dzwonek na świąteczne wypieki. Mam więc nadzieję, że wbiłam się w tę porę doskonale. Musicie to zobaczyć i musicie tego spróbować! Jaram się strasznie, bo to moja pierwsza beza - wiadomo nie jest perfekcyjna bo trochę ściemniała, ale jest miękka w środku i krucha z zewnątrz. Kolejny bezowy poziom przede mną, tymczasem zapraszam na mazurka. Będzie idealny na świąteczny stół. 
Mazurek na migdałowym spodzie z bezą
żródło: mojewypieki.com

Składniki (forma 32 x 22 cm)

Migdałowy spód
  • 170 g mielonych migdałów
  • 170 g mąki pszennej
  • 40 g cukru pudru
  • 200 g zimnego masła
  • 2 żółtka
Beza:
  • 4 białka
  • 180 g drobnego cukru
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • duża garść daktyli
  • 2-3 garście orzechów włoskich
  • pół słoiczka dżemu
Przygotowanie:
  1. Mąkę przesiać do miski, dosypać mielone migdały. Dodać pokrojone na kawałki masło i wyrabiać ciasto. Kiedy zacznie przypominać kruszonkę dodać cukier puder i żółtka; wyrobić ciasto (będzie się trochę kleiło), uformować kulkę zawinąc w folię i schłodzić godzinę w lodówce.
  2. Formę wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować masłem. Spód wyścielić ciastem, ponakłuwać widelcem i piec około 20 minut w 180* 
  3. Wystudzone ciasto posmarować dżemem, posypać posiekanymi daktylami i orzechami. 
  4. BEZA: Białka ubić, kiedy się zapienią dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę. Kiedy będą sztywne dodawać po jednej łyżce cukru i dalej miksować. Beże wyłożyć na pokrojone orzechy i daktyle. 
  5. Piec około godziny w 140*, aż góra bezy będzie krucha.

4 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi beza nigdy nie wyszła. Teraz też próbowałam zrobić wegańską z wody po cieciorce, tzw aquafaby ale to to już wogóle masakra, rozpłynęło się i dobrze ze zrobiłam test nie na cieście tylko na blaszce najpierw:)
    mazurek wyszedł cudny!
    Mam nadzieję, że swięta minęły Ci bardzo przyjemnie, bo że pysznie to nie mam wątpliwości:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem chyba jedyną osobą na świecie, która nie przepada za mazurkami :O

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP