1.7.18

Czekoladowe ciasto z mascarpone i malinami

Nie mam zbyt wiele czasu na czytanie książek. Przywiozłam sobie jedną z urlopu ale leży i się kurzy. Spoglądam na nią codziennie i codziennie powtarzam, że jutro zacznę, ale to jutro jeszcze nie nadeszło. Przywiozłam sobie też gazety, jedną udało mi się przejrzeć, może nawet przeczytałam ze dwa albo trzy artykuły, druga leży pod wspomnianą książką i podziela jej los. Nie mam czasu na oglądanie seriali i filmów, co robiłam zimą, chociaż paradoksalnie teraz dni są dłuższe więc i filmów mogłabym obejrzeć więcej. Nie robię zdjęć, które mogłabym wrzucać na instagram, a które nie byłyby jedzeniem. Generalnie nie mam czasu dla siebie, na domowe spa, codzienne golenie nóg, czy nakładnie maseczek na wieczór, żeby opóźnić proces powstawania zmarszczek. Ale zawsze znajdę czas na pieczenie. To nie to, że mnie to relaksuje, tu chodzi bardziej o satysfakcję, że się udało, że można zjeść i że smakuje. Komu nie smakowałoby czekoladowe ciasto w towarzystwie mascarpone i malin ? Nie wiem jakim ignorantem trzeba by być żeby przejść obok tego ciasta obojętnie. Ja z każdym otwarciem lodówki walczyłam ze sobą, żeby nie nadgryźć jeszcze jednego małego kawałeczka. A wy się skusicie ?

Czekoladowe ciasto z mascarpone i malinami

Składniki (forma 24 x 21 cm):
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 40 g oleju kokosowego
  • 4 jajka 
  • 60 g cukru
  • 60 g mąki orkiszowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia lub sody
  • 200 g mascarpone
  • 2 spore łyżki jogurtu naturalnego
  • 100 g malin
Przygotowanie:
  1. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, odstawić do przestudzenia. 
  2. Piekarnik rozgrzać do 180*
  3. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać do czekoladowej masy.
  4. Białka ubić na sztywną pianę.
  5. Mąkę przesiać z proszkiem/sodą, dodać do czekolady i zmiksować.
  6. Dodać białka i ponownie zmiksować na najmniejszych obrotach lub delikatnie wmieszać łyżką. 
  7. Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 40 minut, do suchego patyczka. Ciasto całkowicie wystudzić. Po wystudzeniu przekroić na 2 blaty.
  8. W misce zmiksować mascarpone z jogurtem. 
  9. Masą serową wysmarować dół blatu, ułożyć maliny, przykryć górnym blatem, docisnąć. 
  10. Ciasto przechowywać w lodówce. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji - 145 g (całość 6 porcji)
kalorie: 472
białka: 9,9
tłuszcze:  33,38
węglowodany: 34,15


2 komentarze:

  1. Wygląda cudownie :) Kocham mascarpone! To musi być mega ciasto :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Do czego dodajemy olej kokosowy?

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP