21.10.18

Racuszki z jabłkiem

Waga na urlopie zachowywała się książkowo, wzorowo wręcz. Kilogram na tydzień, tyle, że nie w dół, a w górę. Ale jadłam tyle dobrych rzeczy, że niczego nie żałuję. Zjadłam tyle pączków z lukrem, że starczy mi do tłustego czwartku, najadłam się na zapas pierogów i hamburgerów. Spełniałam swoje własne zachcianki na makaron, placki ziemniaczane, grillowane oscypki i przypieczony boczek, nie wspominając już o morzu wypitego alkoholu. Przy tym wszystkim porcja ruchu jakby spadła poniżej jakichkolwiek norm. Raz byliśmy na basenie, chyba, że liczą się gorące żródła bo tam też coś popływałam (a jak już popływałam to się znów najadłam) to byłam w wodzie dwa razy. Raz poszliśmy pieszo na zakupy, a później sapiąc i dysząc wspinaliśmy się pod górę, żeby dotrzeć do domu. Raz też były dzikie, weselne tańce, a prócz tego niestety dupy swoje wszędzie woziliśmy. Żołądek rozepchałam koszmarnie, ale i dostarczyłam sobie taką nadwyżkę kalorii, że jak już w końcu znacząco zmniejszyłam swoje racje żywieniowe to organizm nawet nie odnotowywał głodu - bo cały czas jedzie na tym zapasie, który mu przez miesiąc stworzyłam. 
Zważyłam się, pomierzyłam (w obwodach to już w ogóle jest koszmar) i teraz poproszę z wagą w dół. Zobaczymy czy pójdzie tak samo gładko, bo przyjemniej to na pewno nie. Trzymajcie za mnie proszę kciuki! chociaż nie zapeszając motywację mam na naprawdę wysokim poziomie. 


Racuszki z jabłkiem

Skladniki (9 sztuk, 2 porcje):
  • 90 g mąki orkiszowej - pół szklanki
  • 1 jajko
  • 90 ml mleka
  • 1 łyżka erytrolu
  • 1 jabłko
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
Przygotowaie:
  1. Jajko zmiksować z mlekiem. 
  2. Dodać mąkę przesiana z soda. Na koniec dodać jabłko pokrojone w kosteczkę, całość wymieszać.
  3. Masę nabierać łyżką i nakładać na rozgrzaną i natłuszczoną patelnię formując placuszki. (całość smażyłam na 3 łyżkach oleju)
  4. Podawać z ulubionymi dodatkami.


Wartość odżywcza dla 1 porcji - 221g, bez uwzględnienia oleju do smażenia 
kalorie: 258
B: 11,64
T:  4,92
W: 40,89




1 komentarz:

  1. Świetny przepis na deser czy nawet obiad:) U mnie w domu racuszki są bardzo lubiane i szybko schodzą :) Na pewno też w najbliższym czasie przetestuję twój przepis , pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP