21.2.19

Wege kotlety gryczane bez glutenu

Owszem, mam w domu męża kucharza, ale kiedy chcę ograniczyć mięso w naszej kuchni, obiady wolę przygotowywać sama. A po drugie kontroluję ilość użytego oleju. Odkąd liczę kalorie, chociaż teraz już nie liczę tak skrupulatnie...więc inaczej - kiedy liczyłam kalorie olej do smażenia odmierzałam łyżką. Byłam w prawdziwym szoku jak jedna łyżka to wizualnie mało, a to przecież tyle kalorii, które mogą zrujnować fit posiłek. Do smażenia tych kotletów użyłam czterech łyżek oleju, to naprawdę niewiele, jak nie wierzycie odmierzcie łyżką a zdziwicie się tak jak ja kiedyś. 



Kotlety gryczane bez glutenu

Składniki (ok 8 sztuk):
  • 100 g kaszy gryczanej 
  • 100 g pieczarek
  • 1 jajko
  • 1 mała cebula
  • 2 łyżki mąki owsianej/ryżowej + do obtaczania
  • 2 łyżki bezglutenowej bułki tartej + do obtaczania
  • sól, pieprz, słodka papryka w proszku
Przygotowanie:
  1. Kaszę ugotować, przestudzić.
  2. Do kaszy dodac posiekaną drobno cebulę i starte na grubych okach pieczarki. Wbić jajko, dodać mąkę i bułkę tartą, przyprawić. Wymieszać.
  3. Na talerzyk wysypać trochę mąki i bułki do obtaczania kotletów. 
  4. Zwilżonymi dłońmi z masy formować kotlety, mocno dociskając. Obtaczać w bułce, układać na desce.
  5. Na patelni rozgrzać olej, kiedy będzie dostatecznie gorący smażyć kotlety, z obu stron do zrumienienia. 
Wartość odżywcza dla 1 sztuki, bez oleju do smażenia:      
Kalorie: 73   
B: 3,12 
T: 0,8    
W: 13,86  



2 komentarze:

  1. Anonimowy2/21/2019

    a czy można zamiast smażyć - upiec w piekarniku? jeśli tak, to jaka temperatura i czas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie by sie dalo. Nie jestem w stanie przewidzieć jaka temperatura i czas kiedy sama tego nie próbowałam.

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP