23.6.19

Bezglutenowe muffinki z rabarbarem

Wróciłam do biegania. Wystarczyły 2 tygodnie przerwy żeby organizm odzwyczaił się od aktywności i jedyne na co mi pozwolił to 3,5 km. Chociaż tak po prawdzie to już wcześniej miałam ochotę zrezygnować. Bieganie to ciągła walka ze sobą, po pierwsze zdecydować się wyjść z domu; czasami to trwa u mnie całą dobę i ciągle wynajduję pretekst, żeby nie iść, a czasami jest tak, że przebieram się w sportowy strój i wychodzę. A jak już wyjdę to walczę żeby nie przebiec mniej niż zaplanowałam - i tutaj zbawienną rolę odgrywa muzyka (bez niej nie przebiegłabym chyba 100m), a jak nie muzyka to analizowanie swojego życia, rozwiązywanie problemów i wewnętrzne dialogi (to drugie jest nawet lepsze niż muzyka, bardziej pochłania myśli i meta zdaje się nadejść niespodziewanie szybko). W takim razie dlaczego biegam skoro nie do końca to czuję?  Bo bieganie ma strasznie dużo plusów, a trzy z nich do mnie szczególnie przemawiają. Numer jeden to pogromca cellulitu, dwa -  przedłuża życie i co najważniejsze spala dużo kalorii, dzięki czemu można więcej zjeść. Dla takiego miłośnika jedzenia jak ja to dobry układ, a poza tym kto powiedział, że istnieje miłość tylko od pierwszego wejrzenia ? nadal może nadejść dzień, w którym pokocham albo chociaż mocno polubię ten sport. Sam fakt, że wróciłam do niego po takiej przerwie o czymś znaczy 🙂



Bezglutenowe muffinki z rabarbarem

Składniki (10 sztuk):
  • 100 g mąki ryżowej
  • 60 g mąki owsianej
  • 15 g mąki ziemniaczanej
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 40 g cukru pudru 
  • 2 jajka
  • 120 ml mleka
  • 30 ml oleju
  • 100g rabarbaru
Przygotowanie:
  1. Jajka zmiksować z mlekiem i olejem. 
  2. Mąki, sodę i cukier wymieszać w osobnym naczyniu. 
  3. Suche składniki dodac do mokrych i wymieszać lub zmiksować do połączenia się składników.
  4. Rabarbar pokroić w kosteczkę, dodać do ciasta i wymieszać.
  5. Ciasto nakładać do formy na muffinki wyścielonej papierowymi lub silikonowymi papilotkami. Do około 3/4 wysokości
  6. Piec w 180* około 25 minut
Wartość odżywcza dla 1 sztuki (57g), bez lukru
Kalorie: 130
B: 3,25
T: 4,84
W:18,55



4 komentarze:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP