13.6.20

Owsiane z truskawkami bez glutenu

Blog, Instagram i jeszcze Facebook to teraz dla mnie zbyt wiele. Zwłaszcza, że w przypadku mediów społecznościowych korzystam z tableta lub telefonu, a żeby napisać notkę na bloga muszę odpalać laptopa. Jest to kłopotliwe z dwóch powodów, po pierwsze muszę faktycznie wygospodarować sobie czas, żeby usiąść przy stole z tym laptopem, czego ostatnimi czasy nie potrafię, a po drugie mój laptop to trup. Włącza się strasznie długo a wyłącza znienacka, nawet w połowie słowa. Po czym znów się długo ładuje i nie ma gwarancji, że zapisane wcześniej słowa nie zniknęły na zawsze. Nowy sprzęt jest daleko, daleko na liscie rzeczy, których niezbędnie potrzebuję, na przykład daleko za nowymi oprawkami, które "wymieniam" już dobre trzy lata. Tak, do wszystkiego mam tak słomiany zapał, na ten przykład od trzech dni zabieram się za upieczenie ciasteczek i zrobienie jakiegoś prawdziwie letniego i orzeźwiającego deseru, bo tylko tego szukam z każdym otwarciem lodówki. Dziwne, że z tym ciastem poszło mi tak łatwo. Weszłam do kuchni, przygotowałam składniki, wymieszałam i upiekłam. To musiał być jakiś nadzwyczajny dzień, w którym wszystkie moje algorytmy osiągnęły epicentrum. 


Owsiane z truskawkami, bez glutenu

Składniki (tortownica 20 cm):
  • 220 g mąki owsianej
  • 30g skrobii ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 70 g masła
  • 220 ml maślanki
  • 60 g erytrolu, jeśli lubicie słodkie dajcie więcej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej lub proszku
  • garść truskawek
Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180*
  2. Mąkę przesiać z sodą/proszkiem do miski i wymieszać.
  3. W osobnej misce utrzeć jajka z erytrolem, około 5 minut. 
  4. Dodać maślankę, roztopione i przestudzone masło, oraz mąkę z sodą. Zmiksować na wolnych obrotach do połączenia się składników. 
  5. Masę przelać do tortownicy (wcześniej jej dno i boki wyścielić papierem do pieczenia, wczesniej papier zmoczyć pod bieżącą wodą, wtedy staje się plastyczny).
  6. Na górę ułożyć pokrojone w ćwiartki lub połówki truskawki.
  7. Piec około 40-50 minut, do suchego patyczka. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji 90g (całość 8 kawałków)

kalorie: 222
B: 6,86
T:  11,26
W: 23,28





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP