24.8.18

Sernik mango na zimno

U nas po przyjemnie ciepłym czerwcu i niesfornie upalnym lipcu nastąpiło ochłodzenie. Ale nie takie, że od razu trzeba kurtkę zakładać czy wyciągać z dna szafy grube swetry, ale takie, które daje wytchnienie. Jest błogie dwadzieścia kilka stopni, idealne na lato w mieście. Chociaż brakuje nam trochę słońca, za krótko cieszyłam się opalenizną bo zdążyłam już wyblaknąć. Może to i dobrze, wrócę do peelingów kawowych bo z tą opalenizną było mi żal, że ją za szybko zetrę, a cellulit mój uparty, przyplątał się i nie chcę się odczepić; a jednak nadal mamy lato, nadal chodzę w krótkich spodenkach i nadal moje uda nie są idealnie gładkie i jędrne.
Wracając do pogody - dziesiątki instagramowych zdjęć pokazuje mi codziennie, że w Polsce fala upałów nie odpuszcza, a skoro tak, to mam dla Was coś idealnego na taki skwar - sernik mango, na zimno. Jest tak pyszny, że zjedliśmy niemal cały w 1,5 dnia. Każda wizyta w kuchni kończyła się ukrojonym małym kawałeczkiem. W końcu przełamałam złą żelatynową passę, ale musiałam przywieść żelatynę z Polski, żeby w końcu udał mi się jakiś deser na zimno. Ten sernik wygląda i smakuje rewelacyjnie, a jest naprawdę prosty o ile trafi się dobra żelatyna. Nie martwcie się, ta w Polsce jest bardzo dobra. 


Sernik mango na zimno

Składniki (tortownica 24 cm):
warstwa jaśniejsza:
  • 400 g sera twarogowego z wiaderka
  • 2 duże miękkie mango - 650 g puree*
  • 30 g ksylitolu - lub więcej według smaku
  • 25 g żelatyny 
  • 50 ml wody
*jeśli puree wyjdzie mniej, dodajcie więcej sera i odwrotnie. Ważne, żeby łącznie masy było około 1000g

warstwa ciemniejsza:
  • 1 duże miękkie mango - 250 g puree
  • 6 g żelatyny
  • 3 łyżki wody
Przygotowanie:
  1. Mango obrać, pokroić i zblendować na puree. Zmiksować z ksylitolem i serkiem. 
  2. Żelatynę zalać wodą i rozpuścić podrzewając w garnuszku, uważać żeby nie zagotować, bo straci swoje właściwości!  Do rozpuszczonej żelatyny dodać 2 łyżki zmiksowanej wcześniej masy, wymieszać dokładnie, wlać do reszty i zmiksować.
  3. Masę przelać do tortownicy, której dno wcześniej wyłożyć papierem do pieczenia. Schować do lodówki.
  4. Kiedy masa zacznie tężeć - około 1-2 godziny przygotować górną, ciemniejszą warstwę.
  5. Powtórzyć wszystkie czynności jak przy pierwszej warstwie (nie dodawać sera, pominąć ksylitol). Sernik przechowywać w lodówce. 
Wartość odżywcza dla 1 kawałka 166 g (całość 8 kawałków)
kalorie: 152
B: 9.72
T:  2,69
W: 24,68




7 komentarzy:

  1. bardzo mi sie podoba przepis ale co zrobić przy alergii na mleko krowie? czym zastąpić ser twarogowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz spróbować zastąpić sojowym jogurtem, ale że on będzie bardziej rzadki dodać trochę więcej żelatyny

      Usuń
  2. Wygląda apetycznie! ;-)

    Zapraszam na mojego bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealny!
    Dokładnie taki, jakie lubię najbardziej...
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy10/08/2018

    Aktualnie także mieszkam w Niemczech (jak wiadomo nie jest to takie proste aby dostać twaróg), z jakiej firmy używasz o sera twarogowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego akurat sernika użyłam takiego tureckiego sera, nazwa coś na literę A, ale nie pamiętam teraz. Dostępny np w Kauflandzie na półce z serami w wiaderku.

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP