21.9.18

Dwukolorowe ptasie mleczko FIT

Zatrzymać lato na dłużej można właśnie tak i ten sposób Wam polecam, zwłaszcza fanom mango. W niemieckim Lidlu ogromne owoce mango kupowałam po promocyjnej cenie 1,29 euro. Prócz sernika na zimno zrobiłam też to ptasie mleczko! 

Dwukolorowe ptasie mleczko

Składniki (forma 24 x 21 cm):

jasna część:
  • 350 g jogurtu naturalnego kokosowego lub zwykłego
  • 2 łyżki wiórek kokosowych
  • 2 łyżki erytrolu, ksylitolu lub innej substancji słodzącej
  • 12 g żelatyny + 5-6 łyżek zimnej wody
żólta część:
  • 350 g puree z mango
  • 10 g żelatyny +4-5 łyżek zimnej wody
polewa:
  • 4 paski gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka oleju kokosowego
Przygotowanie:
  1. JASNA CZĘŚĆ: 
  2. Jogurt wymieszać z wiórkami i substancją słodzącą. Żelatynę wsypać do rondelka, zalać zimną wodą i podgrzewać na ogniu do rozpuszczenia się, nie zagotować! Do żelatyny dodać 2 łyżki jogurtu i dokładnie wymieszać, całość przelać do reszty jogurtu, dokładnie wymieszać, najlepiej robotem ręcznym, żeby nie powstały grudki. 
  3. Przelać do formy wylożonej papierem do pieczenia i schłodzić w lodówce.
  4. ŻÓŁTA CZĘŚĆ:
  5. Kiedy biała warstwa stężeje można przygotować drugą warstwę, postępując tak samo jak wyżej. Rozpuścić żelatynę, do żelatyny dodać 2 łyżki puree, wymieszać, przelać do całości i dokładnie zmiksować. Wylać na białą warstwę, wsadzić do lodówki lub zamrażalki.
  6. Kiedy całość będzie sztywna wyjąć z lodówki i pokroić na mniejsze kawałki.
  7. POLEWA: W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę i olej kokosowy. Polewać każdy kawałek ptasiego mleczka osobno i kłaść na talerz wyłozony papierem. Ponownie schować do lodówki UWAGA: ja kładłam każdy kawałek na łopatce do ciasta, oblewałam czekoladą i zsuwałam na talerz z papierem do pieczenia. Nie oblewałam spodu, bo czekoladę ciężko później odlepić w całości. 

Wartość odżywcza dla 1 porcji 36 g (całość ma 22 porcji)
kalorie: 43
B: 0,98
T:  2,11
W: 5,28


2 komentarze:

  1. O booooooooooorze szumiący, kupiłaś mnie! Tylko gdzie ja teraz dostanę mango :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy9/23/2018

    pycha

    https://eskucinska1.wordpress.com/2018/09/20/od-nowa/

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP