26.2.21

Kopytka z serem

 Mam taką zajawkę- ćwiczę systematyczność i robię to dzięki Instagramowi. Postawiłam sobie za cel (jeden z wielu w moim życiu), że zbuduję tam jakąś społeczność. Jak to wygląda na dzień dzisiejszy ? Ludzie odchodzą zamiast przychodzić (i tutaj powinna być ta emotka, która uderza się dłonią w czoło). Przełamałam swoje lęki i wstyd mówienia do telefonu, nagrywania swojego głosu, a o twarzy już nie mówiąc, ale widocznie brakuje tam czegoś jeszcze, co przyciągnęło by ludzi i mam nadzieję szybko to coś znaleźć bo inaczej stracę chęci. A i odkurzyłam swój smartwatch. Pogoda jest niemal wiosenna, a temperatury wręcz letnie więc można nabijać kroków, bo w zimie to tylko zerkałam nieśmiało w jego stronę, ale zakładać go nie było sensu. Po co się samemu dobijać, masochistką nie jestem.  Drugi spacer po założeniu zegarka przyplacilam stopami w plastrach. Przez zimę zapomniałam, że mam piękne, różowe, leciutkie i nowiutkie adidaski i siegajac po buty wybrałam nie te co trzeba. W ogóle po ciąży mam jakąś szersza stopę, czy to jest możliwe? Na moje cierpienia serwuję kopytka z serem, albo leniwe z ziemniakami. Jak zwał, tak zwał, w kazdym razie to super pocieszajacy obiad


Kopytka z serem

Składniki (na 2 porcje):

  • 250g ziemniaków 
  • 250g twarogu półtłustego 
  • 1 jajko
  • 50g mąki pszennej
  • 50g mąki ziemniaczanej
  • Do podania: masło, cukier/ksylitol/erytrol, cynamon
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić i wystudzić. Przecisnąć przez praskę lub zgnieść tluczkiem do ziemniaków.
  2. Dodać pozostałe składniki i wyrobić z nich ciasto. Podzielić na 2 albo 3 części, każdą zrolować i pociąć na kawałki jak na zdjęciu poniżej.
  3. Wrzucać do osolonej gotującej się wody, gotować do wypłynięcia. 
  4. Na patelni roztopić masło, wrzucić kopytka, smażyć chwilę , aż złapią złoty kolor. Posypać cukrem/ksylitolem/ erytrolem i cynamonem 
Wartość odżywcza dla 1 porcji 337g, razem z 1 łyżką masła na porcję (całość to 2 porcje)
kalorie: 548
B: 28,51
T:  17,78
W: 69,74





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP