16.2.21

Makaron z bakłażanem w sosie pomidorowym

 Zapowiedziałam powrót na bloga, ale nie mam dla niego za dużo czasu. Tzn nie aż tyle, żeby wymyślać przepisy. Na całe szczęście temat podłapał mój mąż- kucharz z zawodu i zamiłowania. Obecnie bezrobotny, chociaż nie - obecnie nie chodzący do pracy. Pandemia powinna zweryfikować to zjawisko i jakoś je profesjonalnie nazwać. W każdym razie, chłop ma trochę czasu, w że gotować uwielbia to się wszystko do kupy poskładało.  On gotuje, a ja zajmuję się całą resztą. Czyli zdjęcia, na które nie zawsze mam pomysł i wtedy cały kadr to przygotowane danie, selekcja, szybka obróbka, tekst na bloga, który często powstaje w mękach (bo generalnie mamy teraz dość ciężkie noce i wstaję pierdyliard razy, przez co moje myśli bardzo często uciekają w stronę łóżka kiedy już zaczynam wieczorem pisać) i Social media na sam koniec. Wygląda więc na to, że chłop mój na tym interesie wychodzi najlepiej... Dzisiaj razem prezentujemy pomysł na szybki makaron w sosie pomidorowym, z bakłażanem.

Zmęczenie zamyka mi już oczy i każe po dziesięć razy czytać ostatnie zdanie, żeby ruszyć dalej. Mam wrażenie, że nie do końca jest łączność i porozumienie między moimi myślami a palcami stukajacymi w ekran tableta (czy tabletu?,  cholera wie) Lepiej już idźcie studiować przepis a ja kładę się do łóżka ☺


Makaron z bakłażanem w sosie pomidorowym

Składniki (na 2 porcje):

  • 150g suchego makaronu
  • 1 cebula
  • 50g bakłażana
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach
  • 1 łyżeczka ksylitolu
  • 4 łyżki oleju, lub więcej
  • sól, pieprz 
  • parmezan do podania
Przygotowanie:
  1. W osolonej wodzie ugotować makaron. Odcedzić. 
  2. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić posiekaną drobno cebulkę i pokrojonego w drobną kostkę bakłażana. Przyprawić solą i pieprzem. 
  3. Kiedy warzywa trochę zmiękną dodać starty na tarce czosnek i potrzymać całość na patelni około 1-2 minuty, zalać pomidorami z puszki, przyprawić do smaku solą i pieprzem, wymieszać. Poczekać aż sos się zredukuje- ok 3-4 minuty na wolnym ogniu. Dla wydobycia smaku pomidorów dodać płaską łyżeczkę erytrolu/ksylitolu/cukru
  4. Dorzucić makaron i wszystko razem wymieszać. Przełożyć na talerze, posypać parmezanem 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (całość to 2 porcje):

kalorie: 503
B: 12,83
T: 21,45
W: 61,18


1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP