20.2.21

Mięciutkie ciasto marchewkowe

 Umówiłam się z dawno nie widzianą koleżanką i to był powód, dla którego upiekłam to ciasto. Zawsze fajnie jest mieć coś do kawy, a nie chciałam kupować ciasteczek, bo to zawsze kończy się tak, że ja kupię, goście nie zjedzą i ja dojadam, a przecież zrzucam kilogramy a nie je kolekcjonuję.  Okej, ciasta też mi dużo zostało, ale chyba nie stawiacie domowego ciasta na równi ze sklepowymi ciasteczkami ? Bo ja nie. 

Jejku, a jak dawno nie piekłam ciasta na mące pszennej, jakie to było mięciutkie i delikatne, bardzo długo świeże- wiem, bo jadłam codziennie jeden kawałek do popołudniowej kawy, więc starczyło mi niemal na cały tydzień.  


Mięciutkie ciasto marchewkowe

Inspiracja: kwestiasmaku

Składniki (tortownica  20 cm):

  • 2 jajka
  • 120ml oleju
  • 200g drobno startej marchewki
  • 50g jabłka startego na grubych oczkach
  • 50g wiórków kokosowych
  • 200g mąki 
  • 100g ksylitolu/erytrolu
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
Polewa:
  • 125 g kremowego serka Philadelphia
  • 50g masła
  • 60g cukru pudru
Przygotowanie:
  1. Jajka ubić do podwojenia objętości. Dodać cukier i dalej ubijać do uzyskania gładkiej, puszyste masy. Wciąż ubijając wlewać cienkim strumieniem olej.
  2. Dodać marchewkę, jabłko i wiórki kokosowe - Wymieszać. 
  3. W osobnej misce przesiać mąkę z sodą, cynamonem i solą. Przesypać do miski z marchewką i delikatnie połączyć składniki. 
  4. Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 50-60 minut lub do suchego patyczka w 170* 
  5. Po wystudzeniu przekroić ciasto poziomo i posmarować środek i górę masą (opcjonalnie ciasto można ozdobić orzechami), a następnie włożyć ciasto do lodówki 
  6. MASA: Serek ubić z miękkim masłem i cukrem pudrem. 

Wartość odżywcza dla 1 porcji 106g (całość to 10 kawałków )
kalorie: 346
B: 4,90
T:  23,44
W: 32,98






2 komentarze:

  1. Szukałam pomysłu na nie skomplikowane ciasto na święta i myślę, że oto i ono :) Proszę tylko o podpowiedź jakiej mąki użyć żeby wszystko się udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku faktycznie nie napisałam. Pierwszy raz od bardzo dawna zrobiłam po prostu na pszennej, ale myślę że orkiszową jasna też będzie okej 😉

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP