28.3.21

Bezy z malinowym kremem

 Bezy u mnie to ta sama kategoria co pączki, czyli nie robię bo to cholerstwo jest dobre ale taaaak kaloryczne, że lepiej nie widzieć ile czego jest w środku. I jak już robiłam pączki to te z serka homogenizowanego, czyli takie coś co pączka udaje, chociaż nie powiem bardzo dobrze udaje. A z bezą to próbowałam robić kilka lat temu z aquafarby, wtedy jak wszyscy nagle odkryli jej magiczną moc i nawet to wyszło, ale bez szału bo płaskie takie i lekko brązowe. No to teraz już nie chciałam, żeby mi się białka zmarnowały ( po tym likierze: KLIK ), więc wyklikałam w necie złotą zasadę cukru w bezie i okazało się, że na jedno białko przypada 50g cukru, że trzeba ten cukier odpowiednio sypać, później odpowiednio upiec, a raczej wysuszyć tę bezę i sukces murowany. No i cóż tu się rozpisywać - udało się, więc dzielę się z Wami i przy okazji odsyłam tam skąd i ja się dowiedziałam jak robić, żeby wyszło karointhekitchen


Bezy z malinowym kremem

Składniki (na około 6-7 sztuk):

  • 3 białka
  • 150g drobnego, białego cukru
  • 2 łyżki mleczka kokosowego - stałej części
  • 2 łyżki naturalnego serka homo
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • garść malin 
  • kwaśne owoce na górę
  • opcjonalnie do podbicia koloru kremu czerwony barwnik
Przygotowanie:
  1. Białka upić na sztywno. Nie przerywając ubijania dodawać po 1 łyżce cukru, w lekkich odstępach czasu. 
  2. Gotowa masa będzie świecąca i sztywna, łatwa do formowania. 
  3. Napełnić nią rękaw cukierniczy (ja mam silikonowy) i wyciskać masę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, formując bezy. Na środku każdej z nich zrobić wgłębienie łyżką,
  4. Bezy wsadzić do piekarnika nagrzanego do 100* na trybie termoobieg i suszyć około godzinę. Po tym czasie wyłączyć piekarnik, a bezy zostawić przy uchylonych drzwiczkach do wystygnięcia. 
  5. Przed podaniem przygotować krem: zmiksować ze sobą pozostałe składniki, ja użyłam barwnika w proszku. Tego- KLIK Krem nałożyć do wgłębienia na środku każdej bezy, a na to kilka kwaśnych owoców (u mnie mrożone) 



1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP