27.3.21

Bezalkoholowy likier kokosowo-waniliowy

 Ze świętami jest zawsze tak, że najpierw nie można się ich doczekać, aż tu nagle "ja pierdziele, to już za tydzień". I to jest jeden z powodów, dla których zawsze mam tak mało świątecznych propozycji na blogu i w tym roku nie będzie inaczej. To będą pewnie dwa wpisy, ten dzisiejszy i jeszcze jeden, o ile zdecyduje się czy robić mazurka czy babkę. 

Słowem wstępu - na poniższy przepis trafiłam na niemieckojęzycznym profilu na Instagramie, na którym są cuda-wianki. Tak mnie zachwycił (i przepis i profil), że od razu zapisałam kilka propozycji a tę, wiedziałam że muszę, po prostu muszę pokazać Wam przed Wielkanocą. Jaka kobieta nie lubi likierków, a spotkania przy świątecznym stole (chociaż wiem, że pandemia) aż się proszą do napitki. Żeby kobiety w ciąży i matki karmiące- ze mną na czele- nie płakały, że nie mogą to mam wersję alkohol frei!! Z mleczka kokosowego, smak określiłaby taki kokos-wanilia, a może nawet bardziej wanilia bo użyłam mleczka light i zrobiłam to serio przez przypadek. Wam polecam to zwykle, będzie bardziej kokosowo. Gęstość likieru kontrolujemy dodatkiem mleka; krowiego, albo kokosowego, jak kto woli. Bo po nocy w lodówce zabieg ten jest zdecydowanie konieczny. No chyba, że chcecie wykorzystać likier jako sos, to też można. To co, przechodzimy do rzeczy! 


Bezalkoholowy likier kokosowo-waniliowy

Składniki (ok 500ml)

  • puszka mleczka kokosowego 
  • 3 żółtka
  • połowa laski wanilii
  • 1,5 łyżki miodu 
  • mleko krowie lub kokosowe do rozrzedzenia 
Przygotowanie:
  1. Mleczko (część stałą i płynną) przelać do rondelka. Podgrzewać i mieszać od czasu do czasu.
  2. Kiedy będzie ciepłe, ale nie gorące, dodawać po 1 żółtku i intensywnie mieszać. 
  3. Dodać wanilię, wydrążony miąższ i laskę. Trzymać na ogniu około 10 minut, aż całość zgęstnieje, często mieszając. 
  4. Zdjąć z ognia, po lekkim przestudzeniu dodać miód i wymieszać. Zostawić do całkowitego wystygnięcia i włożyć do lodówki na noc, albo na kilka godzin 
  5. Po wyjęciu z lodówki wyjąć laskę wanilii. Wymieszać, jeżeli likier będzie zbyt gęsty a najprawdopodobniej będzie, dolać tyle mleka, aż konsystencja będzie zadowalająca (przy dolewaniu mleka cały czas mieszać, najlepiej trzepaczką) 
  6. Likier przelać do butelki, spożyć w ciągu 3 dni (przed każdym użyciem mocno wstrząsnąć, a w razie potrzeby dolać mleka i dopiero wstrząsnąć). 

Wartość odżywcza dla całości 548 g, przy użyciu mleczka light

Kalorie: 638

B: 13,01

T: 43,92

W: 47,89



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP