17.3.21

Jaglana pasta kanapkowa

 Jestem ogromnym fanem kanapek. Nawet takich z samym masłem i solą, serio uwielbiam! W ciąży, jak już po trzech pierwszych miesiącach wrócił mi apetyt ciągle jadłam kanapki z masłem, żółtym serem i ogórkiem. Wiem, że to dziecko kazało mi tak jeść, bo po pierwsze ja od zawsze jestem team pomidor, a po drugie on teraz jak widzi ogórka to dostaje ataku szczęścia i radości. I choć uwielbiam najlepsze połączenie smaków - świeża buła, masło, ser żółty i pomidor ❤️, to czasami mam ochotę spróbować czegoś nowego i dzisiaj padło na pastę z kaszy jaglanej. Od razu mówię, że się nie zawiodłam! Smak i konsystencja mega (blendowany starym, ręcznym blenderem) a dodatek orzechów, to już w ogóle strzał w dziesiątkę, więc od razu proponuję dorzucić ich więcej. 

Drugi plus pasty - idealna na rozszerzanie diety maluchom; albo do smarowania chlebka albo moczenia w niej warzyw. 

Jeszcze na koniec podaję #lifehack pozbawienia kaszy jaglanej goryczy. Należy umieścić ją w garnku, zalać wrzątkiem, zrobić wirek czyli wymieszać i przelać na sito (po tym wirku woda będzie brudna). Czynność tę powtórzyć 3 razy. Dla lepszego zobrazowania zostawiam filmik na Instagramie, w relacjach wyróżnionych "pro tipy" 

A żeby po ugotowaniu kasza smakowała jeszcze lepiej, pod koniec gotowania fajnie jest dodać 1 łyżkę masła.


Pasta kanapkowa z kaszy jaglanej

Składniki:

  • 70g suchej kaszy jaglanej
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku 
  • sól, pieprz 
  • opcjonalnie garść orzechów włoskich 

Przygotowanie:

  1. Kaszę ugotować według instrukcji na opakowaniu. Pod koniec gotowania dodać masło, wymieszać i odstawić. 
  2. Paprykę przekroić na pół, wydrążyć, przekroić cebulę, dodać czosnek ułożyć na blasze do pieczenia. Piec aż warzywa będą miękkie. (Cebulę i czosnek można piec w folii aluminiowej, żeby były bardziej miękkie)
  3. Z papryki zdjąć skórkę. Warzywa dodać do kaszy, przyprawić do smaku solą i pieprzem i dokładnie zblendować. 
  4. Podawać z posiekanymi orzechami włoskimi 

Wartość odżywcza dla całości, bez orzechów

Kalorie: 472

B: 13,66

T: 13,58

W: 78,80



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP