24.7.14

Kukurydza z czosnkowym masłem

Kupiłam na targu kukurydzę. Za kolbę 2 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że już jedna potrafi mnie nasycić to mam tanią przekąskę. Kukurydza bez masełka dla mnie nie istnieje i taką też mam dla Was propozycję. Nowości w tym niewiele, bo myślę, że 90% społeczeństwa gotując świeżą kukurydzę z zamiarem zjedzenia jej bezpośrednio po ugotowaniu okrasza ją masłem. 



Kukurydza z czosnkowym masłem

Składniki (na 1 porcję):
  • 1 kolba kukurydzy
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki masła
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka pietruszki
  • szczypta soli
  • szczypta płatków chilli
Przygotowanie:
  1. Kukurydzę obrać z liści i włosów i gotować ok 20-30 minut w wodzie z cukrem.
  2. Z masła odkroić 2 łyżki i zostawić w temperaturze pokojowej, żeby niecko zmiękło. 
  3. Zetrzeć do niego czosnek, dodać posiekaną pietruszkę, sól i chilli, wymieszać. 
  4. Masło roztopić na gorącej kukurydzy i od razu zjeść. 



Kukurydziane wariacje III

6 komentarzy:

  1. ja w UK zawsze mam taką w lodówce.. :D najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kukurydzę, i w sezonie często ją podaję właśnie z masłem i odrobiną przypraw. Pyszności

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia pysznej potrawy, ot co! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kukurydza! Moja ulubiona to taka z grilla i wiadomo z masełkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. och!! cóż mogę napisać?:D
    kocham! boję się tylko o zęby;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kukurydza jest przepyszna, jednakże jej uprawa wcale nie należy do najprostszych czynności ;) Rolnicy dobrze o tym wiedzą.

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP